Mascot · Publicerad 11 aug

Mascot International A/S är ett internationellt, familjeägt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför arbetskläder samt skyddsskor av hög kvalitet för byggare, entreprenörer och industri. Företaget har under många år haft en stark tillväxt i både omsättning och resultat. Mascot är marknadsledande inom arbetskläder i Danmark och är ett av de största märkena i Europa. Läs mer på www.mascot.dk. Vi söker en proaktivt säljande Area Sales Manager till Region Södra Sverige.

Om jobbet

Du rapporterar till vår Country Manager, och tillsammans samordnar ni de samlade försäljningsinsatserna för de större industrierna och hantverksbranschen, genom din position som uppsökande representant. Din primära uppgift kommer att vara, anskaffning av nya industrikunder och återförsäljare för att hantera den efterföljande försäljningen av dessa.

Dina arbetsuppgifter

Ansvarar för att organisera och säkerställa genomförandet av kundbearbetning till stora industrikunder i sitt eget distrikt.
  • Riktad och ihållande personlig bearbetning av utvalda slutanvändare/ återförsäljare inom distriktet.
  • Att rapportera planerade och genomförda säljinsatser via CRM.
  • Deltagande vid mässor.
  • Uppföljning på branschkampanjer som skickas ut från Mascot International A/S.
  • Ha en nära dialog med kollegor runt större industriella kunder i pipelinen.
  • Säkerställa optimal och snabb leverans av nya slutanvändare till återförsäljarna.
  • Delta aktivt i strategin för Sverige så att den uppfylls/utförs, och att strategin utvecklas kontinuerligt.
  • Vårt fokus är att bearbeta slutförbrukare till 50% och återförsäljare till 50%.
Yrkeskvalifikationer
Du har minst 3 års erfarenhet av proaktiv försäljning av PPE / Skydd / Arbetskläder ute på fältet. Du kan presentera bra och mätbara resultat från tidigare jobb, och du har en god förhandlingsförmåga. Du har en övertygande personlighet och tycker om att skapa varaktiga relationer med kunder och återförsäljare. Du har en god kunskap till MS Office och möjlighet att etablera et hemmakontor.

Personliga kompetenser

För att säkerställa de bästa resultaten i jobbet, är det viktigt att du kan arbeta självständigt och har en hög arbetstakt. Du trivs i ett högt tempo och dynamisk arbetsmiljö, där du gillar att hålla många bollar i luften samtidigt - utan att förlora dem. Du är också ansvarsfull och van att arbeta med strukturerade kundrapporter, samt god uppföljning på ditt område. Vi ser gärna att du har ett mycket stabilt CV. Lämplig bostadsort är i Kronobergs län/Hallands län/Skåne län området. Vi ser också mycket gärna kvinnliga sökanden.

MASCOT erbjuder

Mascot är ett ambitiöst företag där professionalism, innovation och handlingskraft belönas. Vi ger alla som kan och vill, stora möjligheter till personlig och professionell utveckling. Förutom lön efter kvalifikationer erbjuder vi tjänstebil, mobiltelefon och bärbar dator.
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
10 okt
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Försäljning