Intertek · Publicerad 21 mars

Har du kunskap om kemilagstiftning? Brinner du för konsult- och affärsverksamhet? Går ditt ledarskap ut på att skapa laganda och bidra till en "vi-känsla"? Då har vi jobbet för dig.

Till Intertek och Enheten för kemi, hälsa och miljö söker vi en person som kan bidra till forsatt hög tillväxt genom att utveckla medarbetarna och verksamheten. Enheten är ett expansivt konsultteam specialiserat på regulatorisk support inom kemi, hälsa och miljöområdet. Med sin unika kompetens hjälper man nordiska och internationella kunder att förstå och leva upp till de krav som ställs på deras produkter ur ett kemikalieperspektiv. Kunderna utgörs av både stora globala företag samt mindre och mellanstora nordiska företag.

Tjänsten är heltid och tillsvidare och placerad i Kista. Urvalet sker löpande. Välkommen med din ansökan redan idag.

Sökord: REACH, CLP, RoHS direktivet, biocider, FCM, kemikalier, kemikalielagstiftning

Arbetsuppgifter

Som chef innehar du det klassiska personalansvaret som lönesamtal, medarbetarsamtal, leda och fördela arbetet, kompetensutveckling samt ansvar för resultat och budget. Du kommer även att tillsammans med affärsutveckling- och säljavdelningen kartlägga och bearbeta affärsmöjligheter. Du planerar den löpande verksamheten på enheten och stöttar medarbetarna i det dagliga arbetet. I rollen som chef ingår du i ledningsgruppen för Interteks affärsområde Advisory Services.

Du kommer att ansvara för ett team av seniora expertkonsulter. Ambitionen för affärsområdet är ökad tillväxt och som chef kommer du att spela en viktig roll i att realisera detta.

Utbildning/erfarenhet

Du som söker har kunskap om kemikalielagstiftning, det är av stor vikt för att ha förståelse för affären och kunna förstå kundens frågeställningar. Erfarenhet från konsultarbete och internationellt arbete räknas meriterande.

För att passa för den här rollen har du:
  • en naturvetenskaplig högskoleutbildning med inriktning kemi, kemiteknik, toxikologi eller motsvarande.
  • goda kunskaper inom kemikalielagstiftning, inom såväl EU som globalt.
  • ett ledarskap och en förmåga att få människor att trivas och utvecklas
  • intresse av att jobba nära kunden och arbeta affärsmässigt i specialistuppdrag
  • förståelse för kundens olika utmaningar och ser affärsmöjligheter inom aktuellt område
  • förmåga att kommunicera obehindrat i både tal och skrift på svenska och engelska.
Ledarskapet är viktigt och du bör vara en trygg person som kan hålla ihop teamet. Vi tror därför att du har tidigare erfarenhet av personalansvar, antingen som chef eller teamleader. Vi söker dig som är engagerad i affären och har lätt att samarbeta med andra funktioner inom organisationen, så som sälj- och marknadsavdelningen.

Förmåner

Är du rätt person erbjuder Intertek:
  • En stimulerande roll med eget ansvar och kompetenta arbetskamrater i ett globalt företag med ett brett utbud av tjänster.
  • Ett öppet och prestigelöst arbetsklimat med stor respekt för din kunskap.
* En trygg arbetsplats med kollektivavtal, förmånspaket med tjänstepension, friskvårdsbidrag och föräldraledighetstillägg.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Intertek är en ledande global leverantör av kompletta kvalitetssäkringslösningar. Vårt nätverk av mer än 1 000 laboratorier och kontor och över 40 000 medarbetare i fler än 100 länder levererar innovativa lösningar inom kvalitetssäkring, provning, inspektion och certifiering skräddarsydda för våra kunders verksamhet och leverantörskedjor.
+ Läs mer om företaget

Inga fler liknande jobb tillgängliga