SW · Publicerad 21 mars

Vi på SW hjälper vår kund med det här konsultuppdraget som förväntas starta under april månad och pågå 6 månader framåt. Vi letar efter en kravhandläggare som gillar att ha mycket kundkontakt över telefon och som har vana av just telefonarbete.

Tjänstebeskrivning
I rollen som kravhandläggare kommer du dagligen ha kundkontakt via telefon och mail, arbeta med frågor som rör kundreskontran, påminnelser, inkassokrav, skuldsanering, konkurser, företagsrekonstruktioner och avbetalningsplaner samt andra administrativa sysslor rörande kravhantering och kundfordringar. Kundärenden skall behandlas effektivt och på ett omsorgsfullt sätt. Vänlighet skall vara ledord i dialogen med kunder samt med kollegor. Denna roll kan komma att innebära mycket telefontid.

I samarbete med övriga medarbetare arbetar du i ett flertal system där du hanterar inkommande ärenden via telefon, brev och mail. Du rapporterar direkt till Group Manager för Credit & Collection och tjänsten är placerad på huvudkontoret i Stockholm.

Vem är du?
Vi söker dig som har ett stort intresse för kunder och gedigen telefonvana. Vi ser gärna att du har någon form av ekonomisk utbildning, åtminstonde gymnasienivå. Ett krav för tjänsten är dock att du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har erfarenhet av reskontrafrågor, påminnelse- och kravhantering, för både privatkunder och företagskunder. Om du har erfarenhet av att arbeta med kreditkort för privatpersoner är detta extra meriterande. Du har goda kunskaper i Office, och har lätt för att sätta dig in i olika system. Självfallet kommunicerar du väl på svenska såväl som på engelska i både tal och skrift.

Som person uppskattar du ett arbete med mycket kundkontakt där du är serviceorienterad och affärsmässig i din kommunikation. Du trivs med att arbeta i högt tempo med varierande arbetsuppgifter. Du är duktig på att planera och strukturera ditt arbete samt du har ett gott samarbete med dina kollegor. Du har en drivkraft och en vilja att leverera samt ge kunden den bästa servicen samtidigt som du är ödmjuk och beredd att ta uppdraget som det är. Som en del i vårt team arbetar du gemensamt med övriga medarbetare för att uppnå vårt uppdrag.

Övrigt
Ovanstående är ett konsultuppdrag där vi hoppas att du kan starta under april månad och uppdraget pågår 6 månader framåt. Tycker du tjänsten låter intressant är du varmt välkommen att skicka in en ansökan via systemet eller maila din ansökan till ansvarig rekryteringskonsult på alexandra.kobletolsson@sw.se Urval och intervjuer sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan idag! Har du frågor rörande tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Alexandra Koblet Olsson, 076 647 16 44.

Konsult hos SW
Som konsult hos SW är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. SW är kollektivavtalsanslutna och erbjuder förmåner som exempelvis friskvårdsbidrag och rabatt på gymkort. Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Våra konsultchefer arbetar i nära samarbete med dig och coachar dig i din fortsatta karriär.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
SW är ett nischat bolag, specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet inom tjänstemannasektorn. Vårt engagemang definieras av kreativitet, nyfikenhet och ett mänskligt fokus. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi/finans, kundservice, kontor/administration, HR, försäljning/marknad, IT och teknik.
Läs mer på www.sw.se och gilla oss på Facebook!
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
8 apr
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Underkategori
Kundtjänst