Lindab Sverige AB · Publicerad 26 nov 2019

EMPLOID söker för Lindabs räkning en driven och utvecklingsbenägen ekonomiassistent.

Om Lindab

Lindab är en internationell koncern som utvecklar, tillverkar, marknadsför och distribuerar produkter och systemlösningar för förenklat byggande och bättre inomhusklimat.

Lindab Sverige AB är Lindabs försäljningsorganisation i Sverige, med huvudkontor i Ängelholm och butiker på ett 30-tal orter runt om i landet. Bolaget har ca 250 anställda och en omsättning på drygt 2 000 MSEK.

Trots sin storlek genomsyras företaget av en härlig arbetskultur med familjär stämning och är ett stabilt bolag att arbeta för. Du erbjuds goda utvecklingsmöjligheter och kommer vara en del av en ekonomiavdelning som besitter solid kunskap inom området.

Vad du kommer arbeta med:

I rollen som ekonomiassistent på Lindab Sverige AB kommer du att utgöra en del av ett ekonomiskt Shared Service Center. Initialt kommer tjänsten ha huvudfokus på att hantera utvalda bolags leverantörsreskontra.

Du kommer arbeta tillsammans med fem kollegor som arbetar dedikerat mot såväl kund- som leverantörreskontra. Detta innebär att du även kommer involveras i frågor rörande kundreskontra, avstämningar, grundläggande ekonomiska analyser samt delta i effektiviseringsprojekt.

Lindab befinner sig just nu i en fas där processer digitaliseras och automatiseras, där du som ekonomiassistent kommer vara en del av det löpande förbättringsarbetet.

Vem du är:

För att trivas i rollen som ekonomiassistent är det av stor vikt att du har ett sinne för siffror. Du trivs med att arbeta i en administrativ roll och är ständigt på jakt efter att lära dig nya saker.

Att få vara en del av löpande förbättringsarbete är något du sporras av och har inga problem med att anamma nya arbetssätt - du är helt enkelt utvecklingsorienterad. Du har förmågan att arbeta effektivt men gör ingenting halvdant utan genomför dina arbetsuppgifter på ett noggrant och strukturerat sätt.

Din bakgrund
  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt YH/KY-utbildning inom ekonomi
  • Erfarenhet av att arbeta i ett ERP-system, Microsoft Dynamics AX är meriterande
  • Goda kunskaper i Excel
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Övrig information

Start: Enligt överenskommelse

Plats: Ängelholm

Arbetstider: Önskvärda arbetstider är 7-16

Lön: Enligt överenskommelse

Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: ekonomi, ekonom, ekonomiassistent, kundreskontra, leverantörreskontra, leverantörsfakturor, fakturering, redovisning, löpande redovisning, Ängelholm
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
25 dec 2019
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Ekonomi
Underkategori
Ekonomiassistent

Inga fler liknande jobb tillgängliga