Melin Förvaltnings AB · Publicerad 30 dec 2019

Om företaget

Välkommen till Melin Fastigheter! Vi är ett familjeföretag som sedan starten i början av 1980-talet ägs av familjen Melin. Företaget äger och förvaltar fastigheter på attraktiva platser i centrala Ängelholm. I beståndet finns allt från äldre byggnader med tidstypiska detaljer till modernare fastigheter – ett spann på över 100 år.

Vi är 12 anställda som ansvarar för fastighetsunderhåll och som tillsammans hjälps åt att ge våra hyresgäster en bra boendeservice. Vår styrka ligger i att vi är ett lokalt företag, med ett samlat förvaltningsområde, som alltid sätter hyresgästen i centrum. Bolaget, inklusive dotterbolag, äger och förvaltar totalt cirka 900 lägenheter och 17 000 m² lokalyta. Läs mer på www.melinforvaltning.se

Strategi och vision

I början av 2017 sjösattes strategiplanen där mottot "alltid lite bättre..." finns som en röd tråd. Stort fokus ligger på hållbarhet ur olika aspekter – miljömässig, social och ekonomisk hållbarhet. Därtill fokus på digitalisering. Mer info hittar du på hemsidan.

Uppdraget

Vår duktiga och uppskattade förvaltare Jan kommer att gå i pension efter drygt 20 års anställning. Tanken är att du kommer gå bredvid Jan under en period för att överbringa hans kunskap. Vi ser också att du med din nyfikenhet och driv kan bidra med andra perspektiv. En viktig uppgift framöver är exempelvis att vidareutveckla den kortsiktiga och långsiktiga underhållsplanen kopplat till våra fastigheter.

Mer om jobbet

Som teknisk förvaltare ansvarar du för löpande förvaltning, drift och underhåll av fastigheterna med tillhörande lägenheter och lokaler. "Alltid lite bättre" innebär att du bl.a. bidrar till att utveckla arbetssätt, rutiner och användande av IT system. Du upprättar en underhållsplan för kort och lång sikt samt ansvarar för såväl upphandling som uppföljning och genomförande av löpande reparation och underhåll. Du ansvarar även för byggnadernas tekniska status där vi ständigt arbetar mot energieffektivisering, långsiktig hållbarhet och tekniska förbättringar. I förvaltningsorganisationen ingår sju personer, där du har direkt personalansvar för en specialist inom Energi och värme samt för Arbetsledare över fastighetstekniker/skötare.

I arbetsuppgifterna ingår att genomföra statusbesiktningar (förbesiktning och omflyttningsbesiktning) av lägenheter och lokaler. Du identifierar eventuella renoveringsbehov och vidtar lämpliga åtgärder för detta. I rollen ingår också att förbereda och driva beslutade ombyggnationsprojekt och/eller hyresgästanpassningar. Sammanfattningsvis kan man säga att rollen handlar om att planera, budgetera, samordna, upphandla, utveckla, till viss del arbetsleda, projektleda och följa upp fastigheterna och pågående projekt.

Sist men inte minst. Du har med hyresgäster att göra, äldre som yngre. Du måste ha en bra social förmåga. Frågorna kan ha "mjukare" karaktär och du måste kunna hantera människor i alla sinnesstämningar, störningsärenden etc. Du är en problemlösare kring det mesta helt enkelt.

Vem är du?

Du har några års erfarenhet av arbete med teknisk förvaltning av fastigheter. Vi stänger inte dörren om du kommer från liknande roll/frågeställningar på byggsidan. Du måste dock ha såväl beställar- som projektledarkompetens. Någon form av utbildning inom fastighetsförvaltning är meriterande eller så har du samlat på dig motsvarande arbetslivserfarenhet.

Då arbetet är mångfasetterat krävs det att du är strukturerad och känner dig trygg i din yrkesroll. Du har även ett lösningsorienterat arbetssätt. Utöver detta ställs det krav på din samarbetsförmåga och ditt kundbemötande eftersom kontaktytorna är breda. Du trivs ute på fältet och i kontakt med hyresgäster.

Du är trygg med att arbeta med olika fastighetsrelaterade IT-system. Du har ett tekniskt intresse i att använda och nyttja de tekniska möjligheter som finns i systemen i såväl den löpande hanteringen men också i kontakt/kommunikation med hyresgästerna.

Rollen kräver att du kommunicerar obehindrat på svenska i såväl tal som skrift samt att du innehar B-körkort. Ju närmre du bor Ängelholm desto bättre.

Hur ansöker jag då denna spännande tjänst?

I denna rekrytering har Melin Förvaltnings AB tagit hjälp av Macavoy och du ansöker med ett uppdaterat CV och ansökningsbrev på www.macavoy.se. Om du har frågor avseende tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Markus Holmgren på Macavoy, 0735-195481.

Vi ser fram emot din ansökan!
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Vem är Macavoy?

Macavoy AB är den lilla rekryteringsbyrån med de stora kompetenserna. Macavoy är specialiserad på rekrytering av chefer, projektledare och specialister med ingenjörs bakgrund. Läs mer om Macavoy på www.macavoy.se och följ oss gärna på LinkedIn för att ta del av vad som händer.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
Idag
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Fastighet
Underkategori
Teknisk förvaltare

Inga fler liknande jobb tillgängliga