SUEZ Recycling AB · Publicerad 16 okt

I din roll på EQS-avdelningen kommer du att samordna Suez kvalitets- och säkerhetsärenden. Du kommer ha en specialistroll och vara kontaktperson både för Suez Recyclings AB:s egen personal och för myndigheter samt externa revisorer beträffande kvalitetsfrågor och arbetsmiljölagstiftning.

Ansvaret omfattar bl a att se till att företagets visioner, mål, strategier och rutiner angående kvalitet- och arbetsmiljö är väl kända i hela SUEZ Recycling Sverige AB. Som specialist ska du även se till att ett ständigt förbättringsarbete pågår inom ditt område. Du rapporterar till EQS-chefen och placering blir på passande kontor i Region Syd (Helsingborg, Malmö eller Ängelholm).

Arbetsuppgifter

I ditt strategiska arbete ingår att i samråd med EQS-chefen utarbeta långsiktiga planer för ditt och verksamhetens kvalitetsarbete. Du kommer att representera verksamheten i kvalitets- och säkerhetsfrågor mot kunder, myndigheter mm och tar aktivt ansvar för dessa relationer.

I den operativa vardagen genomför du utbildningar, samordnar och stödjer driften för att säkerställa att verksamheten bedrivs i enlighet med gällande lagstiftning, avtal, standarder etc.

· Du ingår i EQS teamet och är delaktig i de internrevideringar av företaget som avdelningen genomför vilket innebär att du är med och upprätthåller, utvecklar, samordnar och reviderar ledningssystemen.

· Du tar ansvar för kontakt med certifieringsbolag samt samordna externa och interna revisioner för ledningssystemen.

· Du verkar för att avvikelser från interna och externa revisioner åtgärdas inom beslutad tidsram.

· Du kommer att granska och godkänna ändringar av processer, rutiner och instruktioner.

· Du ska kunna företräda EQS-avdelningen vid regionernas ledningsgruppsmöten.

Vem söker vi?

Vi förutsätter att du har högskoleutbildning med direkt anknytning till arbetsmiljö- och kvalitetsområdet samt att du har minst 5 års arbetslivserfarenhet inom motsvarande områden. Du har arbetat med kvalitets- och säkerhetsfrågor mot olika myndigheter och organisationer. Du har framgångsrikt genomfört utbildningar till grupper. Du är initiativrik och självgående.

Vi vill även att du har erfarenhet av att driva och leda verksamhetssystem enligt ISO 14001 och 9001. Du ställer dig bakom innebörden av våra verksamhetssystem och med ett ödmjukt såväl som tydligt sätt sprider du det vidare i regionen.

Vi utgår ifrån att du är en engagerad person med stort intresse att göra en insats. För att nå framgång förutsätts att du arbetar systematiskt och har en analytisk och lugn läggning. Du har god förmåga att kommunicera, internt såväl som externt. Då vi har stor geografisk spridning på våra kontor förutsätter vi att du har B-kort och att du har möjlighet att resa i arbetet.

Vad erbjuder vi?

Detta är en ansvarsfull och omväxlande tjänst i ett framgångsrikt företag.
Verksamheten kännetecknas av en öppen och välkomnande atmosfär och för att trivas bör du tycka om att arbeta i en dynamisk kultur med höga ambitioner. Hos oss får du möjligheten att arbeta med omväxlande, intressanta och utmanande arbetsuppgifter i en stimulerande och internationell miljö.

Vi strävar alltid efter att vara en attraktiv arbetsplats som kännetecknas av att man har förtroende för ledare, är stolt över det man gör samt trivs med och respekterar människorna man arbetar med.

Vill du veta mer?

I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med rekryteringskonsult Jenny Kullberg. Har du frågor om tjänsten ringer du 0734-15 98 60. Är du intresserad av tjänsten skickar du din ansökan till jenny@kullbergheadhunting.se så snart som möjligt, dock senast 28/11 2018 - vi arbetar alltid med löpande urval! Är det inte dig vi söker men du vet vem vi söker? Tipsa då om din kandidat med namn, telefonnummer och motivering på ovan mailadress. Rätt tips som leder till anställning belönas med en hittelön på 6000 kr.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
SUEZ Recycling AB är en av de största spelarna inom avfalls- och återvinningsbranschen. Med 1 100 kollegor utspridda i hela landet arbetar vi gärna över gränserna för att kunna erbjuda våra kunder de bästa lösningarna på området. Företaget ägs av det börsnoterade SUEZ. Med fokus på avfallshantering och vattenrening är SUEZ ett renodlat miljöföretag med 62 000 medarbetare runt om i världen.

Personalen är vår viktigaste resurs. Något som också märks internt, inte minst genom det generösa klimatet. Det är ingen slump att vi satsar mycket på arbetsmiljöfrågor - det är viktigt att alla medarbetare har en god arbetsmiljö. Miljöfrågor ligger SUEZ varmt om hjärtat och vi lever som vi lär.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
28 nov
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Administration