Visma Enterprise AB · Publicerad 19 nov 2021

Om rollen

I rollen som Technical support arbetar du med teknisk support till Hosting- samt OnPrem kunder inom produkten Agda PS. Tillsammans med teamet hanterar ni ärende som rör den tekniska miljön inom produkten. Som Technical support jobbar du också med att stötta den interna organisationen kring frågor gällande den tekniska uppsättningen samt miljöerna i produkten. I rollen har du en central del i arbetet gällande förbättring av kundernas miljö där du bidrar med din tekniska kunskap och perspektiv.

Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara:
  • Teknisk felsökning av Visma och kunders system, databaser och applikationer
  • Ärendehantering och kundkontakt
  • Övervakning av applikationer och integrationer
  • Tekniskt stöd vid frågeställningar gällande Agda PS
  • Databashantering
  • Teknisk felsökning i vår Hosting miljö samt hos våra OnPrem kunder
  • Föreslå förbättringar gällande rutiner, arbets-och ärendehanteringsprocessen.
  • Bidra med en hög kundnöjdhet genom professionellt bemötande av våra kunder
Vem söker vi?

Vi söker dig som har ett intresse för IT och brinner för problemlösning och service. För att lyckas i rollen bör du vara en lagspelare som har ett stort fokus på service. Som person är du detaljorienterad och värdesätter hög kvalité i det du gör. Du har en stor vilja att lösa frågor och problem som dyker upp samt är skicklig på att kommunicera med kunder. Du drivs av att lära dig nya saker och trivs i en miljö med snabba förändringar och innovation.

Vi tror att du har en högskole-/universitetetsexamen inom teknik/IT eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
En eller flera av följande kompetenser är meriterande:
  • Kunskaper inom Citrix, SQL, Active Directory
  • Mycket goda kunskaper inom Windowsmiljöer
  • Tidigare erfarenhet av HRM-system
  • Tidigare erfarenhet av Vismas produkter
  • Tidigare erfarenhet av kundsupport
Vad erbjuder vi?

Visma Enterprise ingår i en av Europas största IT-koncerner. Vi levererar lösningar som effektiviserar verksamhetskritiska processer inom HRM, WFM & Payroll Services. Vår produktportfölj rymmer flera marknadsledande system, som Agda PS, HR-plus och Medvind. Vi har 9 kontor i Sverige samt 2 kontor i Lettland och Slovakien och vi är ca 300 anställda. Vår vision är att vara den ledande leverantören av systemlösningar inom bemanning och lön i Sverige.

Visma kännetecknas av stark framåtanda, prestigelöshet och entreprenörskap. Vi är stolta över våra kompetenta och engagerade medarbetare och vi tror att engagemang skapas genom utmaningar, trygghet samt flexibilitet.

Visma är mer än bara systemlösningar - våra lösningar svarar på riktiga utmaningar med syfte att förenkla våra kunders vardag och ge dem möjligheten att arbeta smartare. Vi är här för att bidra till tillväxt och välstånd för företag och samhälle. Tack vare våra lösningar förbättrar vi affärer, karriärer och liv.

Här kan du se ett litet smakprov av vilka Visma är.

Ansökan

Du söker tjänsten via länken nedan. Vi kommer att genomföra urval och kalla till intervjuer löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt.

Har du frågor eller önskar mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:

Michelle Barmer, Manager Service Center Agda PS & Vn HRM

michelle.barmer@visma.com
+46703041814

Läs mer om vår Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy/.

Varmt välkommen med din ansökan!
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Visma Enterprise är en del av Visma koncernen som är en ledande leverantör av affärskritisk programvara för ett mer effektivt och motståndskraftigt samhälle. Genom att förenkla och automatisera arbetet för företag och organisationer i alla storlekar förbättrar vi människors vardag. Koncernen utgörs av 13 600 fantastiska kollegor i över 200 bolag. Med över 1 100 000 privata och offentliga kunder i Norden, Benelux, Central- och Östeuropa och Latinamerika och en nettoomsättning på 1 741 miljoner euro 2020, är vi fast beslutna att göra morgondagen bättre än idag.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
31 dec 2021
Anställning
Tillsvidareanställd
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
Support

Inga fler liknande jobb tillgängliga