Academic Work · Publicerad 24 mars 2021

Nu finns möjligheten för dig med supportbakgrund eller som är nyexaminerad inom it att hoppa på tillväxtresan hos Nordlo, en ledande leverantör inom IT-lösningar och digitalisering. Har du ett stort it-intresse och vill arbeta i en kundnära roll med fokus på service och problemlösning finns nu möjligheten att bli en del av deras härliga team inom servicedesk. Välkommen in med din ansökan!

Information om uppdraget

Nordlo leverar IT-tjänster som förbättrar sina kunders verksamhet genom att erbjuda it-stöd, molntjänster, applikationer och konsultlösningar. Nordlo, Nordens nya IT- och digitaliseringspartner, bildades 2018 genom en sammanslagning av svenska Zetup, Office IT-Partner, Dicom och norska IT total. Idag finns Nordlo på 41 orter i Sverige och Norge och vi söker nu fler kollegor till kontoret i Borås. Idag arbetar 55 personer på kontoret, som supporttekniker tillhör du deras servicedesk som består av 9 personer uppdelade på 1st och 2nd line. Du kommer i den här rollen tillhöra 1st line men även få möjlighet att supportera ärenden av mer avancerad karaktär. Du kommer primärt arbeta med support, incidenthantering och felsökning åt företagets kunder.

Du erbjuds
  • Att bli en del av ett internationellt företag med trygg och stabil ägarstruktur
  • Goda möjligheter att utvecklas i supportrollen och på längre sikt finns även andra utvecklingsmöjligheter inom bolaget
Arbetsuppgifter
  • Hantera inkommande ärenden över telefon och ärendehanteringssystem gällande incidenter och beställningar från kund
  • Arbeta med support och felsökning av klienter, servrar, brandväggar, switchar och nätverk
  • Administrera behörigheter och användare
Vi söker dig som
  • Har en eftergymnasial utbildning inom it alternativt minst ett års arbetslivserfarenhet av en roll inom it-support
  • Har grundläggande kunskap inom Windows server
  • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
Det är meriterande om du:
  • Har erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem
  • Har erfarenhet av arbete med RMM-verktyg
  • Har kunskap inom något eller flera av följande system: Active Directory, Group Policies, Remote Desktop, Citrix, Exchange, Windows 10, Office 365, Hyper-V eller VmWare
Som person är du:
  • Problemlösande
  • Serviceinriktad och kommunikativ
  • Uthållig
  • Har personlig mognad
Övrig information
  • Start: Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare
  • Placering: Borås
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Nordlos önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Sista ansökningsdag
Löpande
Ort
Borås
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
Support

Inga fler liknande jobb tillgängliga