Optidev · Publicerad 7 dec

Optidev AB är idag marknadsledande inom mobila IT lösningar för logistik. Med effektiva flöden och spårbarhet i realtid sparar dessa lösningar både tid och effektiviserar våra kunders verksamheter.

Optidev växer i hela norden och behöver därför förstärka sin Firstline support med medarbetare som även kan hantera danska kunder, Huvudkontoret ligger centralt i Borås.

Dina arbetsuppgifter

Som Firstline Support på Optidev jobbar du med att leverera förstklassig support till företagskunder som använder Optidevs egenutvecklade plattform TrueMobile.

Dina arbetsuppgifter innebär följande:
  • Ge Optidevs kunder en personlig och kvalificerad support
  • Felsökning och felavhjälpning av supportärenden på Optidevs TrueMobile applikationer
  • Mottagning och registrering av supportärenden via telefon, e-post samt via Optidevs- ärendesystem
  • Klassificering och tilldelning av ärenden till högre instans
  • Administration av konton och behörigheter för Optidevs kunder
Din profil
Gymnasieutbildning eller motsvarande samt minst 1-2 års dokumenterad erfarenhet av att arbeta i en Kundtjänst/Servicedesk med teknisk inriktning. Meriterande är om du har tidigare jobbat i en kundtjänst med dansk inriktning. Dock behärskar du svenska och engelska i tal och skrift. Du har goda kunskaper och erfarenhet av felsökning i IT-system samt har ett starkt driv för problemlösning. Erfarenhet inom mobila IT-lösningar samt SOTI MDM är ett stort plus. Vi ser gärna att du har kännedom kring ITIL Foundation.

Supporten är Optidev's ansikte utåt därav är det viktigt att du är serviceinriktad, strukturerad och har en stark vilja att ge kunder bra och snabb service. Du som person är noggrann och ansvarstagande med ett sinne för kundvård. Förmåga till servicekänsla, samarbete, och social kompetens värderas högt.

På Optidev värnar vi om våra medarbetare och strävar mot att bli Sveriges bästa arbetsplats! Som ett steg i den riktningen har vi lyckats erhålla en Great Place to Work-certifiering.

Du kommer att arbeta i en stimulerande företagskultur, i en servicedesk med hög kompetens och där teamkänsla och egen utveckling värderas högt. Servicedesk är verksam i Borås med kunder både nationellt och internationellt. Du kommer att jobba i nära samarbete med vår 4 personer starka servicedesk.Vi har otroligt kul tillsammans och delar på framgångar och motgångar.

Vi hoppas att du vill vara en del av vårt grymma team!
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Optidev AB är marknadsledande inom mobila IT-lösningar för logistik. Med effektiva flöden och spårbarhet i realtid sparar lösningarna tid och effektiviserar våra kunders verksamheter.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
5 feb
Ort
Borås
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
Support
Visa var

Inga fler jobb från Optidev tillgängliga