Academic Work · Publicerad 22 apr 2021

Älskar du IT men även den personliga kontakten? Är du klar med din IT-utbildning och vill kombinera dina sociala och tekniska förmågor? Som Application Support Specialist blir du utvecklingsteamets supportstjärna, läs vidare om det låter som något för dig!

Information om uppdraget

I rollen som Application Support Specialist är du del av ett utvecklarteam hos vår kund. Din främsta uppgift blir att vara teamets ansikte utåt i organisationen när det kommer till att besvara frågor och att hantera felrapporter. Det kommer dagligen in frågor från olika delar av organisationen angående olika tekniska möjligheter och tillvägagångssätt i teamets produkt, där du blir den första kontaktpunkten för dessa frågor. Genom din grundförståelse av vår lösning, din analytiska förmåga och ditt stora intresse för teknik gör du ditt bästa för att besvara dessa frågor. Initialt kommer du sannolikt vända dig till dina kollegor för att få reda på svaren, för att stegvis bli mer självgående och samtidigt bredda din egen tekniska kompetens.

Du har också överblicken över vår monitorering och är oftast den som via larmnotifieringar först ser att vi har ett problem i vårt system. Initialt ser du då till att teamet kopplas in och löser problemet, på sikt kanske du löser de vanligaste åtgärderna själv!

Du erbjuds
  • Att bli en del av ett mångkulturellt och sammansvetsat team på 21 personer som skapar resultat genom fantastiska människor, starka relationer och en högpresterande kultur.
  • Möjligheten att få arbeta tätt ihop med erfarna utvecklare i ett backend-team och vidareutvecklas från dag ett
  • Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
Arbetsuppgifter
  • Ta emot inkommande supportbehov via bland annat mail och ticketsystem
  • Hämta och sammanställa information kring supportbehovet från dina kollegor och interna nätverk
  • Använda din tekniska kompetens och problemlösande förmåga för att hitta en bra lösning
  • På bästa sätt förmedla lösningen och säkerställa att informationen inte missförstås
  • Ha koll på vår monitorering och säkra relevanta åtgärder
Du kommer vara del av ett team som består av främst utvecklare och har därför goda möjligheter att inhämta informationen direkt från källan, där ditt kommunikativa förhållningssätt och din förmåga att väga olika alternativ mot varandra kommer vara avgörande för att lyckas i rollen.

Vi söker dig som
  • Är "Service Minded" ut i fingerspetsarna
  • Har en relevant examen inom IT, exempelvis systemvetenskap
  • Har ett stort intresse och förståelse för IT-system
  • Har arbetslivserfarenhet av support
  • Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Det är även meriterande om du har tillräcklig programmeringsförståelse för att kunna läsa kod och hitta grundläggande fel, gärna i Java.

Som person är du kommunikativ och initiativtagande. Du trivs i en roll där du får vara självgående och tänka utanför boxen. Viktigt är att du har en god samarbetsförmåga samt en problemlösande attityd.

Övrig information
  • Start: Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Göteborg, med eventuell möjlighet för distansarbete
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Sista ansökningsdag
Löpande
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT

Inga fler liknande jobb tillgängliga