Academic Work · Publicerad 27 apr 2021

I denna roll får du möjligheten att jobba både som IT-Support och som Service Desk Support i butiker inom Sverige. Har du erfarenhet av att arbeta med IT-Support, har en känsla för service och kan kommunicera på ett tydligt och effektivt sätt? Sök då tjänsten redan idag, då vi tillämpar löpande urval!

Information om uppdraget

Som IT-Support / Service Desk Analyst kommer du få jobba tillsammans med ett starkt team som präglas av ett positivt och effektivt arbetssätt. Arbetsuppgifterna är omväxlande, då den ena dagen kan bestå av telefon- och mailkontakt och den andra dagen är du ute på butiksbesök. För att säkra teamets gemensamma målsättningar är det din uppgift att fånga upp viktiga detaljer i dina samtal med kunder och kollegor, antingen för att lösa problemet själv, eller för att kunna eskalera ärendet på ett effektivt sätt. I rollen är det även viktigt att bibehålla och utveckla god service gentemot kund, därför värderar vi personliga egenskaper högt.

Du erbjuds

* En varierande roll och arbetsmiljö

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

Arbetsuppgifter
  • Kundkontakt via telefon och mail
  • IT-Support på plats i butik
  • Analysera och lösa olika affärstekniska problem
  • Hålla kunder uppdaterade om sina ärenden
  • Eskalera ärenden till Second Line
Vi söker dig som
  • Har tidigare erfarenhet av att arbeta i en IT-Support / Service Desk-roll (First Line)
  • Har erfarenhet av att felsöka hård- och programvara
  • Har erfarenhet av fjärrdiagnostiska verktyg som exempelvis VNC eller PC
  • Är obehindrad i svenska och engelska då båda språken används 50-50 i det dagliga arbetet
  • Har möjlighet att arbeta skift och helger, tillfällig övertid och eventuellt övernattning vid butiksbesök på annan ort
Det är meriterande om du:
  • Har ITIL Foundation Certifikat
  • Har goda kunskaper inom Windows / MS Office / AIX / Linux / Red Hat / MySQL
  • Har erfarenhet av IT-support i en detaljhandelsmiljö
Som person är du:
  • Lösningsorienterad
  • Kommunikativ
  • Samarbetsvillig
Övrig information
  • Start: Omgående, med önskat startdatum 10:e maj -> initialt 6 månader med möjlighet till förlängning
  • Omfattning: Heltid (vikariat), varierande arbetstider: dag/kväll/helg
  • Placering: Göteborg
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Sista ansökningsdag
Löpande
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
Support

Inga fler liknande jobb tillgängliga