Academic Work · Publicerad 11 juni 2021

Båtsystem ser en ökad efterfråga på relevant digitaliserad information från kunder och återförsäljare. Vi söker därför dig som vill driva företagets traditionella kundservice mot digitala kanaler och utveckla digitala strukturer med innehåll som hjälper kunderna att snabbt hitta rätt information med målet att öka företagets försäljning. Båtsystem är ledande inom marina tillbehör och består av ett passionerat team som älskar båtar och livet på havet!

Information om uppdraget

Båtsystem är ett nischat, framgångsrikt och växande företag inom marina tillbehör. Företaget erbjuder ett brett sortiment av tillbehör och kompletterande delar för att erbjuda skräddarsydda kundanpassade lösningar. Företaget säljer sina produkter via egna försäljningskanaler direkt till slutkund samt via återförsäljare och distributörer runt om i Sverige och världen. Båtsystem är ett litet familjärt företag med tio anställda där arbetet sker i nära samarbete med engagerade kollegor i en miljö med god sammanhållning.

Företaget vill nu förbättra kundupplevelsen och öka försäljningen genom att leverera högklassig service och stöd till kunder, återförsäljare och distributörer, de ska snabbt få tillgång till den information de söker och få sina frågor besvarade. Detta sker idag främst via mail och telefon men kontaktvägarna ska utvecklas och kommer inom en snar framtid även innefatta en chattfunktion och nya digitala möjligheter. Det blir ditt uppdrag att driva företagets utveckling mot en högkvalitativ digitaliserad kunderservice.

En central roll i tjänsten är att bygga strukturer och content på hemsidan som möjliggör för kunder, återförsäljare och distributörer att enkelt få information via FAQ, bilder, filmer, manualer och andra verktyg. Denna utveckling sker i samarbete med företagets e-commerce manager och kollegor från andra avdelningar för att säkerställa ett effektivt förändringsarbete. Vi ser att du är mycket stark i skrift och har förmågan att omvandla förslag, feedback och idéer till relevant content.

Du kommer att lära dig det mesta relaterat till båt och tillbehör på plats genom mer seniora kollegor, det är dock mycket positivt om du har ett intresse och grundläggande förståelse för båtar och båttillbehör.

Du erbjuds
  • Att bli en nyckelperson i arbetet med att utveckla företagets kundupplevelse genom digital utveckling och service i världsklass
  • Bli en del av ett passionerat team i ett litet och dynamiskt bolag
  • Att följa med på en spännande tillväxtresa med nya marknader i sikte
Arbetsuppgifter
  • Målfokuserat genomdriva digital utveckling med syfte att öka företagets försäljning
  • Hantera och besvara inkommande förfrågningar via mail och telefon från kunder, återförsäljare och distributörer (detta kommer att ske på svenska och engelska)
  • Ansvara för chatten och via den guida kunderna rätt
  • Stötta övriga funktioner såsom operations och support vid behov
Vi söker dig som
  • Har erfarenhet av att utveckla kundupplevelsen via digitala kontaktvägar och hemsida
  • Har erfarenhet av kundservice och/eller försäljning
  • Mycket goda kunskaper i skrift och tal i svenska och engelska
Det är mycket meriterande om du har ett intresse och en grundläggande förståelse för båtar och båttillbehör

Som person är du:
  • Serviceinriktad
  • Strukturerad
  • Samarbetsvillig
  • Uthållig
Övrig information
  • Start: Augusti eller enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid, kontorstider
  • Placering: Västra Frölunda
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Båtsystems önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Båtsystem
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
Löpande
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT

Inga fler liknande jobb tillgängliga