COBS Aktiebolag · Publicerad Igår 14:04

COBS AB utvecklar och marknadsför användarvänliga produkter och tjänster inom trådlös kommunikation. De fokuserar på området där trygg och säker telefoni-, larm- och meddelandekommunikation är av högsta prioritet. Nu befinner sig COBS i en expansiv fas och söker därför en driven säljare/affärsutvecklare till deras huvudkontor i Göteborg.

OM TJÄNSTEN:
I rollen som säljare kommer du ingå i COBS säljteam som för nuvarande består av tre säljare och en säljsupport. I denna roll kommer du arbeta både operativt och strategiskt. Du kommer via systemförsäljning med nuvarande produkter aktivt bearbeta COBS kunder, konsulter och partners med larmlösningar och funktionalitet anpassad emot äldrevården och då primärt i Sverige men även internationellt. Ditt främsta fokus kommer vara att förvalta befintliga kunder, aktivt bygga långsiktiga relationer och även etablera nya. Det är ett plus om du har kännedom om existerande lösningar på marknaden och vilka standardiseringar och krav som ställs i framtiden och därmed aktivt bidra med identifiering av dessa krav samt säkerställa länken mellan kund och produktutveckling.

Du har en förmåga att visualisera kundbehoven och att i samråd med kunder och marknadsavdelning utveckla marknadsmaterial. Det finns mycket kompetens inom bolaget och lyckas du paketera detta på ett bra sätt så finns det goda möjligheter att fortsätta växa tillsammans! Genom att angripa kunds utmaningar kommer du tillsammans med COBS växa både som person och säljare.

VI SÖKER DIG SOM:
För att lyckas i rollen som säljare/affärsutvecklare hos COBS ser vi gärna att du har ett starkt engagemang, motiveras av att göra affärer samt att utveckla ett marknadssegment. Vidare ser vi gärna att du tar självständigt ansvar för dina arbetsuppgifter i såväl framgång som motgång. Du har förmågan att själv planera och följa upp ditt egna arbete.

För att vara aktuell för rollen skall du uppfölja följande krav:
  • Eftergymnasial utbildning inom relevant området
  • Kan föra dig obehindrat på svenska såväl som engelska, både i tal och skrift
  • Erfarenhet inom systemförsäljning, förhandlingstaktik och affärsmässighet
  • God kommunikativ förmåga och social kompetens
  • B-körkort
  • Meriterande med erfarenhet och intresse inom sjukhus/vårdsektorn
Som person är du prestigelös, noggrann och kommer gärna med förslag på nya lösningar samt tar actions när förutsättningarna för dina planer förändras. Det är viktigt att du är strukturerad, självgående och har lätt för att skapa kontakter och relationer med andra människor. Vi ser gärna att du är positiv, har höga krav på dig själv att uppnå dina resultat samt är en lagspelare med ett starkt eget säljdriv.

OM COBS:
COBS AB som är en del av Lagercrantz Group har med över 40 års erfarenhet specialiserat sig på larm och kommunikationslösningar med syftet att skydda personal i utsatta miljöer. Hög säkerhet, upptid och tillgänglighet gör att produkterna passar utmärkt för verksamheter som kräver stabil och välbeprövad teknik. Lösningarna som COBS levererar har flexibilitet och skalbarhet, och är byggda på öppna koncept för maximala integrationsmöjligheter mot andra system, vilket kan resultera i både ökad trygghet och effektivitet på fler arbetsplatser. Lagercrantz Group är en värdeskapande teknikgrupp inom B2B som erbjuder egna produkter och produkter från ledande leverantörer. Koncernen består av ett 50-tal företag, som alla fokuserar på mervärde i nischer, d v s att erbjuda specifik teknik till specifika kunder på specifika marknader.

OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är en direktrekrytering där du kommer bli anställd hos COBS.

ÖVRIG INFORMATION:
  • Start: Enligt överenskommelse
  • Placering: Göteborg
  • Rekryteringsansvarig: Rebecka Forsman
  • Lön: Fast månadslön
Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervju fas.

OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan - varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday - everyday”, hur låter det?
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
30 jan 2021
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Försäljning

Inga fler liknande jobb tillgängliga