Centric Professionals AB · Publicerad 14 nov 2019

Vi söker dig som vill arbeta som konsult för Centric hos en av våra viktigaste kunder i centrala Göteborg. Du kommer att få mycket goda behörigheter att lösa problem av olika svårighetsgrad i en mycket driftskritisk och spännande IT-miljö. Här kommer du att kunna ta nästa steg vidare i din profession som supporttekniker. Du kommer att vara en del av ett Centricteam tillsammans med en Team Leader och två andra tekniker. En mycket rolig möjlighet för dig som vill ta nästa steg i din IT-karriär som supporttekniker.

Din arbetsplats är förlagd i centra Göteborg men du kommer även tidvis att arbeta från Högsbo.

Uppdragsstart är i december. Vi är mycket måna om att hitta rätt person och intervjuar löpande rätt kandidater för uppdraget.

Arbetsuppgifter
Du kommer att vara en del av ett gäng kompetenta tekniker och arbeta med avancerad felsökning,1st line men framförallt på en 2nd line nivå och även onsite. Du kommer att hantera ärenden i Servicedesk Plus. Ärenden kan komma in via telefon, mejl, personligt besök och maskinellt. Det är dessa ärenden som du som supporttekniker i första hand ska arbeta med.

En stor del av ditt uppdrag är att vara med och förbättra existerande rutiner och arbetssätt där du och dina kollegor och din närmsta Team Leader arbetar tätt ihop med övriga verksamheten. Din närmsta chef kommer att arbeta sida vid sida med dig och övriga i gruppen.

Du kommer att arbeta med dokumentation i en ITIL-strukturerad changeprocessmiljö och äga ärendet under en längre tid för att få det löst. Hur länge man arbetar på ärendet begränsas enbart av sina egna kunskaper, man har god hjälp av nästa instans, 2nd/3rd line, av kompetenta kollegor med en riktigt god kunskapsöverföring mellan samtliga grupperingar som tillhör verksamhetens IT-funktion.

Din profil
För att passa i rollen har du under de senaste 5 åren totalt 2 års arbetslivserfarenhet av rollen som supporttekniker, gärna i en stor och kritisk miljö. Du har hög kompetens gällande ärendehantering och har erfarenhet av ITIL eller liknande metodik. Samtidigt har du en god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska, en god förmåga att tänka utifrån kundens behov samt är van vid att jobba självständigt och vara resultat- och leveransinriktad.

Rollen erbjuder ett stort eget ansvar, kompetensutveckling och möjlighet till att vara en del av en unik och mycket driftskritisk IT-miljö. Du kommer att få ta certifieringar vid behov och växla upp i nära samarbeta med 2nd/3rd line supporten. Som en del av Centrics superteam kommer du att ha en mycket viktig roll för Centric och för vår kund och att du ska trivas är viktigt för oss.

Låter uppdraget som något för dig? Ansökningar behandlas löpande så välkommen med din ansökan redan idag.

Vi kan erbjuda dig
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, även om de har några år på nacken. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna.

Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste IT-företag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

På Centric är din utveckling i centrum och nu påbörjar vi den resan redan på första intervjun. Alla som jobbar med IT vet att det är superviktigt att hålla sig uppdaterad. Att dessutom vara certifierad är ett värdefullt kvitto på din kompetens som du har nytta av oavsett arbetsgivare och uppdrag. För att visa att vi på Centric förstått hur viktigt detta är, får du nu redan på första intervjun skriva ett valfritt MOS (Microsoft Office Specialist) eller MTA (Microsoft Technology Associate) certifikat till ett värde av 1200 kr. Blir det aktuellt med flera intervjuer får du självklart skriva fler cert. Fattar vi sedan tycke för varandra och du blir anställd - ja, då får du möjlighet att skriva ännu fler cert. På Centric tror vi på kompetensutveckling och bjuder gärna på certifieringar.

Mer om oss
Centric är ett IT-företag med över 380 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing. Som ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa är en sak tydlig; vi tror på människor oavsett om vår kund vill hyra in vår personal eller låta oss göra hela jobbet. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.

OBS!
Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.

Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nå't. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden.

Kontakt information

Har du några frågor kring tjänsten?
Kontakta Agnes Janson på 0734-159393 eller agnes.janson@centric.eu.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Sista ansökningsdag
9 dec 2019
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
IT-tekniker , Support

Inga fler liknande jobb tillgängliga