Centric Sweden · Publicerad 10 okt 2019

Vi söker dig som vill arbeta som konsult för Centric hos en av våra kunder i centrala Göteborg. Du kommer att få mycket goda behörigheter att lösa problem av olika svårighetsgrad i en mycket driftskritisk och spännande miljö. Här kommer du att kunna ta nästa steg vidare i din profession som supporttekniker.

Uppdragsstart är i december. Vi är mycket måna om att hitta rätt person och intervjuar löpande kandidater för uppdraget.

Arbetsuppgifter
Support & Närstöd har fyra arbetsplatser tilldelade inom företagets lokaler. Ärendehanteringssystemet, för närvarande Servicedesk Plus, är funktionens primära arbetsverktyg och alla ärenden ska registreras i det systemet. Alla som ingår i Support & Närstöd ska aktivt jobba för att minska antal öppna ärenden med fokus på nöjda användare. Ärenden kan komma in via telefon, mejl, personligt besök och maskinellt. Det är dessa ärenden som du som supporttekniker i första hand ska arbeta med. Rutiner för hur olika ärenden ska hanteras, beskrivs i ärendehanteringssystemet. Rutinerna uppdateras kontinuerligt och du och dina andra kollegor inom supportteamet ska hålla sig uppdaterade med och arbeta efter senast gällande rutiner.

Du kommer även att löpande delta i utvecklingsarbete gällande rutiner och arbetssätt. Den operativa arbetsledningen utförs av Teamleadern.

Din profil
För att passa i rollen har du under de senaste 5 åren totalt 2 års arbetslivserfarenhet av rollen som supporttekniker, gärna i en stor och kritisk miljö. Du har hög kompetens gällande ärendehantering och har erfarenhet av ITIL eller liknande metodik. Samtidigt har du en god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska, en god förmåga att tänka utifrån kundens behov samt är van vid att jobba självständigt och vara resultat- och leveransinriktad. Du har även grundläggande kompetens i dataskydd.

Låter uppdraget som något för dig? Ansökningar behandlas löpande så välkommen med din ansökan redan idag.

Vi kan erbjuda dig
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, även om de har några år på nacken. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna.

Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste IT-företag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

OBS!
På Centric är din utveckling i centrum och nu påbörjar vi den resan redan på första intervjun. Alla som jobbar med IT vet att det är superviktigt att hålla sig uppdaterad. Att dessutom vara certifierad är ett värdefullt kvitto på din kompetens som du har nytta av oavsett arbetsgivare och uppdrag. För att visa att vi på Centric förstått hur viktigt detta är, får du nu redan på första intervjun skriva ett valfritt MOS (Microsoft Office Specialist) eller MTA (Microsoft Technology Associate) certifikat till ett värde av 1200 kr. Blir det aktuellt med flera intervjuer får du självklart skriva fler cert. Fattar vi sedan tycke för varandra och du blir anställd - ja, då får du möjlighet att skriva ännu fler cert. På Centric tror vi på kompetensutveckling och bjuder gärna på certifieringar.

Centric är ett IT-företag med över 380 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing. Som ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa är en sak tydlig; vi tror på människor oavsett om vår kund vill hyra in vår personal eller låta oss göra hela jobbet. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.

OBS!
Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.

Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nå't. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden.

Kontakt information

Har du några frågor kring tjänsten?
Kontakta Agnes Janson på 0734-159393 eller agnes.janson@centric.eu.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Sista ansökningsdag
9 dec 2019
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
IT-tekniker , Support

Inga fler liknande jobb tillgängliga