Dachser Sweden AB · Publicerad 8 feb

DACHSER Sweden AB är i snabb utveckling och vi söker därför en person i vår försäkringsavdelning. Vi är i dagsläget två personer som arbetar för Dachsers fyra kontor i
Sverige (Stockholm, Göteborg, Malmö, Jönköping) med placering på huvudkontoret i Göteborg.

Arbetsuppgifter
Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara:
  • Ta emot och registrera reklamationer gällande landtransporter, utreda och ta beslut i
ansvarsfrågan
  • Ställa krav emot skadevållare, fakturera och kreditera kravet
  • Varuförsäkra gods i vår trafik
  • Ha kännedom om Dachsers försäkringar, såsom truckförsäkringar, egendoms- och
ansvarsförsäkring
  • Kontrollera och kontera leverantörsfakturor
  • Centrala inköp av kontorsmateriel
Vem söker vi?
En person som är drivande, gillar problemlösning, strukturerad och noggrann. Förmåga att arbeta i grupp och självständigt samt behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Koncernspråk är engelska.
Du bör ha branscherfarenhet inom transport och spedition. Meriterande är kunskaper om
NSAB/CMR.

Vi erbjuder
En spännande och utmanande position i ett internationellt företag.
Är du Intresserad?

Ytterligare information lämnas av Lena Kroén 031-709 34 05. Rekryteringsarbetet sker löpande, skicka därför in din ansökan så fort som möjligt. Sista ansökningsdag är 28 februari
2019.

Ansök genom att klicka på "Ansök nu"

Säljare och rekryteringskonsulter ombedes att inte kontakta oss i denna rekrytering.
+ Läs mer om jobbet

Inga fler jobb från Dachser Sweden AB tillgängliga

Inga fler liknande jobb tillgängliga