Elkraft Sverige AB Malmö · Publicerad 7 mars

Har du tidigare erfarenhet av försäljning inom B2B och vill arbeta på ett företag som lyfter sina anställda och som gör allt för att få dem att lyckas i sin roll? Elkraft Sverige söker dig som vill arbeta som Account Manager i ett härligt team i Göteborg. Du kommer in i ett mycket positivt skede då vi snabbt ökar vår försäljning och har en stadigt växande kundbas. Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Arbetsbeskrivning

I rollen som Account Manager kommer du ansvara för hela säljprocessen. Dina arbetsuppgifter består av att prospektera, kontakta och boka in möten med potentiella kunder via telefon, genomföra möten ute hos kund samt skriva avtal. Du kommer arbeta med att bygga upp din egen kundstock så det gäller att vara kreativ gällande att hitta nya kunder samt vara service-minded och lyhörd för dina befintliga kunder.
Teamet du kommer ingå i består av sex personer där fem arbetar som Account Managers. Du kommer få en grundlig internutbildning om företaget och deras produkter. Vidare kommer du få mycket stöttning och hjälp för att lyckas i din roll som Account Manager. Elkraft Sverige är ett företag som tror på sina anställda.

Vi erbjuder

Elkraft Sverige arbetar med att sänka företagens elkostnader genom rådgivning, leverans och optimering av hela deras elförbrukning. Vi erbjuder dig som vill utvecklas i en framgångsrik säljorganisation att få möjligheten att växa tillsammans med oss. Här får du uppleva ett omväxlande och utmanande arbete som består av att skapa nya kundrelationer som ska leda till att vi etablerar oss hos nya kunder i Göteborg med omnejd. Vi har en obyråkratisk och prestigelös organisation som skapar en familjär och trivsam stämning. Medarbetarna är självgående och kommersiellt drivna samt uppmuntras att ta egna initiativ.

Kvalifikationer

För att lyckas i rollen som Account Manager tror vi att du har några års erfarenhet av försäljning och kundrelationer, gärna B2B. Har du tidigare jobbat som mötesbokare eller haft en annan typ av uppsökande roll i korta säljcykler är detta ett plus. Grundläggande kunskaper i Office-paketet behövs eftersom du sköter de administrativa delarna själv.
Du behärskar både svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
Eftersom denna tjänst innebär resor till kund, behöver du ha tillgång till B-körkort och egen bil.
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
31 mars
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Ekonomi, Försäljning

Inga fler liknande jobb tillgängliga