Forso Nordic · Publicerad 12 nov

Finansiell Administratör

Till en serviceinriktad roll erbjuds du som är duktig på siffror och gillar administrativa uppgifter en roll som Finansiell Administratör. Det är hos det internationella bolaget Ford Credit du får möjlighet att arbeta i storbolagsmiljö, i en tjänst där ramarna finns för att du ska kunna ge den bästa servicen till Fords återförsäljare. Tjänsten är en konsulttjänst som beräknas tillsättas omgående. För rätt person finns goda möjligheter till anställning hos Ford efter ca 6 månader.

Om Ford Credit

Forso Nordic AB/Ford Credit är ett finansbolag som, med tillstånd från Finansinspektionen, verkar på den nordiska marknaden. Verksamheten syftar till att aktivt främja försäljning och marknadsföring av motorfordon, genom att erbjuda finansiering och administrativa tjänster avseende dessa. Våra kunder består av i huvudsak två olika kategorier, dels våra återförsäljare av motorfordon och dels av deras slutkunder. Vi arbetar främst med varumärket Ford men kan även finansiera andra bilmärken. Huvudkontoret ligger i Göteborg.

Arbetsbeskrivning

I din roll som Finansiell Administratör arbetar du kundnära med att serva och stötta Fords återförsäljare i finansiella frågor och ärenden. Din roll är en viktig funktion för att bilbokningar och kontrakt ska fungera och vara korrekta, där du ansvarar för struktur och koordinering. Arbetet innefattar också avstämningar kring lagersaldon eller kreditlimit. Vi värdesätter en känsla av hög närvaro och service, vilket gör att du dagligen kommer ha kontakt med våra återförsäljare, via både mail och telefon. Som Finansiell Administratör arbetar du också proaktivt där du är den som internt identifierar och korrigerar eventuella felaktiga bokningar. Vi har framarbetade rutiner och processer för att du ska kunna fokusera på att leverera hög service. Det är viktigt att du trots tydliga ramar och instruktioner ibland själv söker reda på information från exempelvis medarbetare, för att sedan med kunden i fokus kunna delge rätt information till återförsäljarna.

Stor del av tjänsten innefattar att du administrerar och rapporterar enligt nedan:
  • Förbereda avbetalnings- och leasingkontrakt för lagerfinansiering samt uppföljning
  • Administration och rapportering gällande lager, kreditlimiter och betalningar
  • Hantera och administrera inbetalningar från Återförsäljare
I din vardag samarbetar du internt inom Ford, exempelvis med ekonomiavdelningen, för att delge och få nödvändig information. Du kommer ingå i ett team om 3 personer och kommer rapportera till wholesale supervisor.

Vem är du?

Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning, gärna inom ekonomi. Du har arbetat ca 1-3 år inom inkasso, alternativt en administrativ lager- eller ekonomitjänst. Det är till din fördel och meriterande om du arbetat med kundservice då kontakten och servicen gentemot återförsäljarna är viktig. Det är meriterande om du arbetat i en internationell organisation för att känna dig mer bekväm med det engelska informationsflödet och strukturen.

Som person är du strukturerad, då det kommer öka chanserna att lyckas i den administrativa delen av tjänsten. Du trivs när det finns tydliga ramar och instruktioner men vi ser gärna att du är serviceminded och utifrån det tar initiativ. Till sist är du en van användare av MS Office och Excel.

När du blir en av oss på The Pace

Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal - inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare.

The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn.

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Du kontaktar då konsultchef Marios Maletsikas -mm@wise.se / 0765-259026. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
26 nov
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Administration
Underkategori
Koordinator