Göteborg Landvetter Airport · Publicerad 18 jan

Swedavias flygplatser är en mötesplats för människor, och oavsett vilket behov våra kunder har ser vi till att alla känner sig trygga och välkomna hos oss. Är du en person som trivs i en fartfylld miljö och med att göra många olika sysslor under en dag? Då kommer du att passa bra in hos oss! På enhet Passenger Services utför vi det minutoperativa arbete som krävs för att resenären snabbt och effektivt skall ta sig till och från flygplanen, och vi söker nu nya medlemmar till vårt informationsteam.



Dina arbetsuppgifter


Som Informationsvärd jobbar du i Swedavias informationsdisk och besvarar där på frågor om flygplatsen och turism till passagerare som ankommer och avreser. Du sköter en del försäljning. Du jobbar med att kordinera och planera den dagliga driften av incheckning. Du har ett tätt samarbete med flygbolagen, tull och gränspolisen. Du är med och gör utropen på flygplasten. Den största delen av jobbet är att du skall vara aktiv ute i vår terminal och vara ansvarig för passagerarflöden samt information.
I ett högt tempo ser du till att samspelet mellan resenärer och övriga aktörer på flygplatsen fungerar bra och att alla känner sig väl bemötta och får den information de behöver. Du kommer att möta människor med olika behov, bakgrund och sinnesstämningar samt ha ett nära samarbete med dina kollegor i samma och kringliggande funktioner på flygplatsen. En del av arbetet består också av att du bokar, koordinerar och utför VIP service.

Din profil

Vi söker dig som trivs med och uppskattar att ge professionell service till kunder, och som på ett bra och flexibelt sätt kan bemöta människor i olika typer av situationer. Vi vill därför att du ska ha arbetat med kundservice av något slag i tidigare tjänster. Du har god kommunikativ förmåga och du är bra på att hantera svåra och ibland akuta ärenden på ett effektivt och lugn sätt. Vidare ser vi att du är initiativrik och självständig men samtidigt bra på att jobba i grupp och att samarbeta. Dina kunskaper i svenska såväl som i engelska är mycket goda, och kan du tala ytterligare språk så är det en klar fördel. Vi vill att du har god förmåga att lära dig nya datorsystem och att arbeta med datorn som verktyg. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att lyfta väskor i vår VIP-service, i och med att tjänsten innefattar tunga lyft behöver du ha de fysiska förutsättningarna som krävs för det. Körkort B är ett krav.

Vi är måna om att hitta rätt person till vårt team, så din personlighet och attityd kommer att väga tungt i vår bedömning.

Vi erbjuder

På våra flygplatser möter vi hela världen, varje dag. Det är en unik arbetsplats med flygpuls och atmosfär. Vi ser att olikheter och mångfald berikar, det är en förutsättning för vår framtida utveckling som ett hållbart företag. För att kunna göra så objektiva bedömningar som möjligt använder vi arbetspsykologiska tester i våra rekryteringar. På swedavia.se/om-swedavia/lediga-jobb/ kan du läsa mer om hur det är att jobba hos oss. På www.swedavia.se/jobb kan du läsa mer om hur det är att jobba hos oss.

Ansökan

Ansökan kan endast ske via vårt rekryteringssystem. För komplett ansökan krävs att du även genomför ett servicetest som ingår i urvalsprocessen. Information och länk till servicetestet erhåller du via mail när du registrerat din ansökan.
I denna rekryteringsprocess ingår vidare steg som ett arbetspsykologist test samt videofrågor som vi vill att du besvarar. Detta kommer vi att kommunicera till dig via mail och därefter kontaktar vi dig för en telefonintervju och i ett sista steg en personlig intervju hos oss.

Anställning och kontakt

Arbetet innebär skifttjänstgöring då verksamheten har öppet dygnet runt. Du kommer att arbeta både dagtid, kvällstid och helger, och måste kunna ta dig till och från flygplatsen under dygnets alla timmar.
Anställningens omfattning är på 75 % under sommarperioden 15/4 - 30/9. Det finns även möjlighet att arbeta som timanställd under exempelvis helger.
För information om tjänsten kontakta gruppchef för Information Marie Ivarsson på mail marie.ivarsson@swedavia.se eller telefon 010 10 93 312.

Rekryteringsdag/intervju kommer att ske den 21 februari samt obligatoriska praktiska moment den 20/3 eller 21/3.

Säkerhet har
hög prioritet för oss på Swedavia. Vi genomför därför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning, där du bland annat måste intyga dina senaste fem års förehavanden. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär hittar du på http://www.sakerhetspolisen.se/sakerhetsskydd/sakerhetsprovning.html

Välkommen med din ansökan senast 12 februari 2019. Urval sker löpande, vänta därför inte med din ansökan.
+ Läs mer om jobbet

Inga fler liknande jobb tillgängliga