Göteborgs Hamn AB · Publicerad 9 nov

Brinner du för kvalitetsfrågor och utveckling? Vill arbeta i en självständig roll inom business support där du får ett helhetsansvar för Göteborgs Hamns utveckling av kvalitetsfrågor? Är du den vi söker kan vi erbjuda ett varierande arbete där du arbetar med strategiska & operativa frågeställningar inom kvalitet och utveckling. För rätt person erbjuds ett spännande jobb med stora möjligheter att påverka!

Tillsammans med kollegor, kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom Göteborgs Hamn AB där just hållbarhet ska genomsyra allt vi gör - miljömässigt, socialt och ekonomiskt i såväl uppdragen som på arbetsplatsen.

Om tjänsten:

I arbetet som Kvalitetschef ansvarar du för att implementera, leda och utveckla arbetet med kvalitetsfrågor på Göteborgs Hamn AB. Dina viktigaste uppgifter är att leda och utveckla företagets processutvecklings- och kvalitetsarbete samt att initiera och samordna vårt förbättringsarbete, så att vi når bestående resultat och framgång. Du är synlig och verksam i hela verksamheten, främst genom ditt aktiva stöd till verksamheten. I detta arbete med att inspirera och påverka medarbetarna till verkningsfulla insatser ingår sådant som utbildning, påverkansarbete, förändringsledning och kommunikativt ledarskap.

Ansvarsområden:
  • Driva förbättringsprojekt inom området
  • Ansvara för arbetet med nya certifieringar
  • Samordna revisionsarbetet
  • Agera kontaktperson för företaget gentemot certifieringsorganets revisorer och revisionsledare
  • Samordna utveckling av kvalitets-, miljö- och arbetsmiljösystem (ISO 9001, ISO 14001 och ISO 45001)
  • Leda arbetet med processkartläggning för att utveckla företagets ledningssystem
  • Samordna och stödja verksamheten i syfte att utveckla företagets processer och arbetssätt
Du har relevant akademisk utbildning och mångårig arbetslivserfarenhet från strategiskt och operativt kvalitetsarbete. Meriterande är om du i tillägg har erfarenhet av att arbeta med utvecklings- och förbättringsarbete i olika typer av verksamheter.

Du har intresse för och god erfarenhet av IT-verktyg och hur olika verksamhetssystem kommer till god nytta. Som person har du förmåga att förstå kunders behov och förväntningar och kan knyta ihop kvalitets- och utvecklingsarbetet med företagets övergripande strategier och mål. Du är strukturerad, utvecklingsinriktad och mån om att åstadkomma resultat själv och genom andra. Din förmåga att motivera och driva en organisation mot gemensamma mål är något du uppskattas för.

I denna rekrytering samarbetar vi med Jerrie AB. Välkommen att ansöka med CV och personligt brev på www.jerrie.se Då urval sker löpande ansök snarast dock senast 28 november. Vid frågor kontakta Malin Persson 0735-124498 malin.persson@jerrie.se

Facklig representant för Unionen är Carl Jansson, tel. 031-368 75 16 och för SACO är Daniela Fjellman representant, hon nås på tel. 031-368 77 48.

Tjänsten är säkerhetsklassad. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen.

Välkommen!
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Göteborgs Hamn är Skandinaviens största hamn och anlöps dagligen av världshavens allra största fartyg. I närmare 400 år har vi varit logistiknavet i Sveriges internationella handel och är den självklara porten till världen för svensk import och export. I bolaget arbetar idag ca 130 personer och kontoret är placerat i Amerikaskjulet intill Stigbergstorget med utsikt över älven.
+ Läs mer om företaget

Inga fler liknande jobb tillgängliga