Husqvarna Construction · Publicerad 17 apr 2019

Customer Service Manager

Husqvarnas nuvarande Customer Service Manager för Construction Division byter nu tjänst inom organisationen vilket gör att DU har möjlighet att söka positionen. I samband med tillsättningen startar Husqvarna en spännande förändringsresa vilket ger dig stor möjlighet att påverka den framtida strukturen för ditt team. Tjänsten beräknas tillsättas under Q2 och startar som ett konsultuppdrag via Wise Professionals för att senare övergå till en anställning hos Husqvarna i Jonsered under förutsättning att båda parter är nöjda. Du som söker ska kunna tillträda snarast.

I din roll som Customer Service Manager

...Har du personalansvar för och leder ett team på 8 personer där det viktigaste för dig är att underlätta vardagen för dina medarbetare som arbetar med det administrativa order- och logistikflödet. Det gör du både till vardags och genom ett mer långsiktigt och strategiskt arbete.

Som Customer Service Manager kommer du att ansvara för att tillsammans med teamet arbeta för att uppnå en kontinuerlig tillväxt med stabil lönsamhet och en ständigt förbättrad laganda, med både externa kontaktytor som interna kollegor. Ditt huvudsakliga ansvarsområde innebär att säkerställa den dagliga driften, utveckla både personal samt verksamheten och säkerställa att det finns en god fördelning av kompetenser och samordning av arbetsuppgifter på avdelningen.
Du håller dagliga möten för att planera och följa upp veckans agendor och utmaningar samt delger information till teamet från den övriga verksamheten.

Genom att arbeta strategiskt och se över det operativa arbetet underlättar du även dina medarbetares vardag rent strukturellt och på lång sikt. I din roll kommer du att leda ditt team genom det kommande förändringsarbetet och blir därmed en viktig brygga mellan det operativa och strategiska. Du kommer därför att arbeta med att följa upp och mäta KPI:er för att utveckla och etablera en bättre struktur för din personal och för att underlätta det operativa logistikflödet och därmed nå bättre resultat.

Din profil och bakgrund

Du är en erfaren ledare med trygg, kommunikativ och coachad ledarskapsstil. Det är därför ett krav att du som söker tidigare haft personalansvar.
Om du tidigare arbetat på en ledande position genom ett förändringsarbete eller arbetat med KPI:er är det meriterande.
Eftersom teamet du ska leda är erfarna och duktiga inom logistik är det en fördel om du tidigare arbetat inom logistik eller har erfarenhet från någon form av orderhantering kopplat till industri eller transport.

Som person är du målmedveten och driven, framförallt kopplat till ditt engagemang i de frågor som rör och driver utvecklingen av verksamheten och dina medarbetare. För att trivas i rollen, tror vi att du gillar utmaningar och motiveras av den komplexitet det innebär att leda en grupp i en internationell miljö.

Du är noggrann, arbetar strukturerat, och har god erfarenhet av att sätta upp strukturer och tydliga processer, även för andra. Eftersom du förväntas implementera strukturella förändringar som direkt påverkar dina medarbetares vardag, är det viktigt att du känner dig trygg med, har tålamod, och kan stå för de beslut du tar. Samtidigt är du ett bollplank och en stöttande funktion för dina medarbetare.

Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning, gärna inom Industri & Logistik, då det underlättar din förståelse för verksamheten och dina medarbetares utmaningar. Du kommunicerar på svenska och koncernspråket engelska med både interna och externa kontakter, vilket passar din sociala framtoning.

Om Husqvarna
Husqvarna Group är en världsledande tillverkare av produkter för skogs-, park- och trädgårdsskötsel. Sortimentet omfattar bland annat motorsågar, trimmers, robotgräsklippare och trädgårdstraktorer. Koncernen är även ledande i Europa inom trädgårdsbevattning och världsledande inom kaputrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrin. Koncernens produkter och lösningar säljs främst under varumärkena Husqvarna, Gardena, McCulloch, Poulan Pro, Weed Eater, Flymo, Zenoah och Diamant Boart via fack- och detaljhandlare till konsumenter och professionella användare i mer än 100 länder. Nettoomsättningen 2017 uppgick till 39,5 miljarder kronor och koncernen har över 13 000 medarbetare i 40 länder.

När du blir en av oss
Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal - inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.

Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta mig, Marios Maletsikas, om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Du når mig på mm@wise.se eller 0765-259026.

Vi går igenom ansökningarna löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!
+ Läs mer om jobbet

Inga fler liknande jobb tillgängliga