Jollyroom AB · Publicerad 26 feb 2021

Rollen som Prisanalytiker på Jollyroom
År 2020 blev ett starkt tillväxt- och lönsamhetsår för Jollyroom och vi startar det nya året med en hög försäljningstakt. Vi stärker nu upp vår organisation inom inköp med nya tjänster, för att kunna ta ytterligare marknadsandelar och göra ännu fler förbättringar inom vårt lagerförda sortiment. I rollen Prisanalytiker arbetar du tillsammans med Kategorichef, Inköpare och Inköpsassistenter inom antingen Barn & Baby, Leksaker, Inredning eller Kläder & Skor. Teamen köper in, säljer och ansvarar för branschens mest attraktiva sortiment för barnfamiljen. På sikt kommer tjänsten även innebära ansvar för 3 juniora prisanalytiker. Tillsammans utgör ni ett team där du ansvarar för att löpande driva prisarbetet framåt.

Din huvuduppgift som Prisanalytiker är att säkerställa att vi har korrekta priser enligt vår strategi. Med ditt kommersiella tänk och din analytiska förmåga bidrar du till att leverera den högsta lönsamma tillväxten inom barn- och babybranschen. Vår ambition är att prismatcha där vi måste och ta betalat där vi kan, för att driva en lönsam och hållbar affärsidé.

Som Prisanalytiker ansvarar du för att:
  • Vi har rätt priser varje dag; du justerar priser upp och ner baserat på din analys.
  • Driva utvecklingen av prisarbetet på inköpsavdelningen.
  • Löpande säkerställa att befintliga strategier följs upp enligt rutiner och processer.
  • Löpande informera övriga i teamet om prisutvecklingen på marknaden.
  • Ansvara för att teamet aldrig går lägre än den budgeterade marginalen på sitt affärsområde.
  • Löpande följa våra huvudkonkurrenters aktiviteter och tilltag ur ett marknads-, kampanj- och försäljningsperspektiv.
  • Ansvarig för att följa upp och analysera lönsamheten på genomförda kampanjer
  • Ansvarig för vårt prissättningsverktyg
  • På sikt ansvar över ett team om 3 juniora prisanalytiker
Du rapporterar till Kategorichef och har ett tätt samarbete med Inköpare i teamet.

Vi söker dig som har:
  • Högskole-/universitetsutbildning inom ekonomi eller dylikt.
  • Erfarenhet av detaljhandeln, gärna inom e-handeln.
  • Stark kommersiell förståelse och känsla för affärer.
  • Erfarenhet av att leda och fördela arbetsuppgifter.
  • Mycket goda kunskaper i Excel.
Meriterande med kunskap i SAP och QlikSense.

Du har en stark analytisk förmåga och erfarenhet av att hantera och analysera stora mängder data. Kanske har du arbetat som controller men vill komma närmare affären eller arbetat som inköpare men tycker analysarbetet är roligast. Som person är du målinriktad och drivs av försäljning och att vinna matchen. Du är en lagspelare och stöttepelare för dina kollegor. Vi som arbetar på Jollyroom kännetecknas som doers med hög arbetskapacitet - vi verkställer våra planer och når våra mål. Vi söker efter dig som känner igen dig i den beskrivningen.

Vi erbjuder dig:
  • Entreprenörsdriven verksamhet
  • Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
  • Goda möjligheter till personlig utveckling och till karriär
  • Ungdomlig och pulserande miljö
  • Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
  • Friskvårdsbidrag
  • Kollektivavtal för alla anställda
  • Helt nybyggda lokaler samt tillgång till Jollyrooms eget fullt utrustade gym
Upplägg och kontakt:
  • Start: Snarast möjligt
  • Omfattning: Tillsvidare (6 månaders provanställning tillämpas)
  • Placering: Sörredsvägen 111, Torslanda
  • Kontakt & frågor: Amanda Vitalis via amanda.vitalis@jollyroom.se
Vi arbetar löpande med rekryteringen, så var gärna snabb med din ansökan.

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Nedan finner du våra senaste PR-meddelanden där du kan läsa mer:

Vi har haft en superstart på 2021! ->https://www.market.se/nyhet/flygande-start-pa-aret-for-jollyroom-kalla-vadret-har-drivit-extrema-behov

Vi anställde 200 personer inför julhandeln! ->https://www.ehandel.se/jollyroom-fick-5000-ansokningar-raknar-med-en-halv-miljon-order

Vi vann årets logistiketablering 2020! ->https://intelligentlogistik.com/nyhetsflode/fastigheter/jollyroom-gor-arets-logistiketablering-2020/
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida.

I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag.

I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym och restaurang för våra medarbetare. Vi har även ett kontor i Umeå samt en fysisk butik i Stockholm Kungens Kurva. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis.

Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
19 apr 2021
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Ekonomi
Underkategori
Controller

Inga fler liknande jobb tillgängliga