Konfidentiell · Publicerad 13 okt 2021

OM TJÄNSTEN:
Vår kund är verksam inom den marina sektorn där du i din roll som Project Quality Manager kommer att ha en central roll avseende kvalité i samtliga kundprojekt bolaget tagit in. Rollen innefattar en rad olika ansvarsområden där proaktivt agerande i kombination med koordinering och kommunikativ förmåga är centralt. Du blir den som granskar projektarbetet och utifrån kontraktsinformation planerar om samt agerar på avvikelser. Det kan handla om att sköta besiktningsplanen för en leverantör, bevittna kontrollpunkter, hantera all dokumentation och rapportera kvalitetsavvikelser till korrekt instans.

Kortfattat kan man säga att ansvaret rör hela kvalitetskedjan från att man får in en kravspecifikation av kund till att sedan säkerställa korrekt kvalité i både egna led och hos underleverantör fram till leverans.

Teamet i Göteborg består av 4 personer med blandade ansvarsområde samt kontaktytor till systerkontor globalt. För dig som tycker om att ta initiativ, ser förbättringspunkter och vill ta större ansvar finns dessa möjligheter.

Sammanfattningsvis kommer du att:
  • Sköta koordinering av kvalitetsaspekterna i kundprojekt
  • Vara kontaktyta mot tredjepartsleverantörer
  • Ta ansvar för att stämma av materialinköp utifrån kvalitetsperspektiv
  • Sköta överlämning till berörda avdelningar för slutförande av projekt efter att kvalité är säkerställd
  • Hantera och koordinera kvalitetsledningsmöten
VI SÖKER DIG SOM:
  • Har en teknisk bakgrund inom industri/engineering eller marina sektorn
  • Talar och skriver flytande på svenska och engelska
  • Kunskap i Office-paketet, framförallt Excel
Vi ser gärna att du har arbetat i en roll som innebär antingen projektledning eller koordinering sedan tidigare.

För att lyckas i rollen behöver du: Besitta en stor kommunikativ förmåga och motiveras av driva på när projekt stannar av. Du trivs bra med att arbeta självständigt, vågar ta initiativ och kan prioritera bland flera brådskande uppgifter. Det är av stor vikt att du har hög personlig struktur samt öga för detaljer.

OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd av Friday. Anställningen är på minst 6 månader framåt men man ser att orderingången är stor nog för att det för rätt person finns möjlighet att fortsätta på lång sikt framöver.

ÖVRIG INFO:
  • Omfattning: Heltid, dagtid
  • Placering: Göteborg
  • Kontaktperson: Dino Segetalo
  • Startdatum: Omgående med hänsyn till ev. uppsägningstid dock som längst 1 månad.
  • Lön: Fast månadslön, marknadsmässig
Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan - varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday - everyday”, hur låter det?

Sökord; Projektinköpare, buyer, supply chain, logistic
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
30 nov 2021
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Underkategori
Projektledare

Inga fler liknande jobb tillgängliga