Rosengrens Advokatbyrå i Göteborg AB · Publicerad 11 sept

Söker du ett engagerande arbete som genomsyras av service och noggrannhet? I centrala Göteborg erbjuder Rosengrens Advokatbyrå dig möjligheten att utvecklas i en för bolaget viktig tjänst.
Det här är tjänsten för dig som drivs av att utvecklas genom nyfikenhet, ansvar och service.

Office admin

Vår kund Rosengrens Advokatbyrå söker en ny medarbetare med ansvar för reception och administration. Den här tjänsten är till en början ett konsultuppdrag via Wise Professionals/The Pace, med syftet att övergå i anställning hos Rosengrens Advokatbyrå efter ca 6 månader. Du kommer arbeta dagtid på heltid 40 tim/veckan och med bra förmåner genom både The Pace och Rosengrens Advokatbyrå.

Dina arbetsuppgifter

I din tjänst ansvarar du för den interna servicen på kontoret. Du administrerar och ansvararar för olika typer av beställningar, bokningar och kontakt med leverantörer. Genom en daglig interaktion med besökare och hantering av inkommande samtal är du också en viktig del i Rosengrens externa service.

I din tjänst kommer du även stötta i skriftliga arbetsuppgifter kopplade till juristerna. Det kan handla om att fakturera eller att skriva handlingar inför brevutskick eller liknande.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
  • Ansvar för växel, svarsservice och info-mejl
  • Posthantering
  • Trivseluppgifter, t. ex. ta hand om kök och fika
  • Förberedelse inför möten och konferens, enklare servering
  • Beställning av kontorsmaterial
  • Resebokningar
  • Kontakt med leverantörer och fastighetsskötare
  • Vid behov hjälpa till med fakturering och skriftligen assistera jurister
Vem är du?

Vi ser att du som söker har tidigare erfarenheter av servicerelaterade yrkesroller och minst 2-3 års erfarenhet inom området. Kanske har du arbetat som receptionist, värd/värdinna eller inom hotellbranschen tidigare. Du är en duktig administratör, som trivs med att strukturera din arbetsdag. Detta är nödvändigt för att du både ska trivas och med ro kunna hantera det administrativa ansvaret.

Eftersom du vid tillfällen kommer få möjligheten att assistera jurister genom skriftliga arbetsuppgifter är det nödvändigt att du är bekväm och duktig på att formulera dig i skrift. Det kan handla om att skriva och förbereda handlingar och brev.

I din roll kommer du behöva vara handlingskraftig, vetgirig och våga ta initiativ. Det är viktigt och avgörande för att du ska få saker gjorda, utvecklas, och för att du ska kunna känna den frihet och ansvar som rollen ger dig. Det finns många rutiner på plats, och behjälpliga medarbetare att fråga. Men saknas svar eller rutiner kommer din förmåga att själv söka svaren vara avgörande.

Vilka är Rosengrens Advokatbyrå?
I stora, ljusa lokaler vid Grönsakstorget i Göteborg arbetar vi på Rosengrens Advokatbyrå med främst företag och företagare, men även med privatpersoner. Vi har spetskompetens inom våra specialistområden: arbetsrätt, fastighetsrätt, obeståndsrätt, avtals- och bolagsrätt, entreprenadrätt, process- och skiljemannarätt samt skadestånds- och försäkringsrätt. Känslan vi vill förmedla är en familjär vi-känsla, omsorg, personligt bemötande och ett inkluderande förhållningssätt. Besök oss gärna på www.rosenlaw.se.

När du blir en av oss på The PaceSom konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal - inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare.

The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn.

Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Du kontaktar då konsultchef Marios Maletsikas - mm@wise.se / 0765-259026.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
26 sept
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Administration
Underkategori
Koordinator

Inga fler liknande jobb tillgängliga