SW · Publicerad Idag 00:00

Trivs du i en ansvarstagande tjänst där du skapar långsiktiga relationer med såväl kund som intern personal? Vi på SW söker dig som vill arbeta i ett utvecklande och drivande team. Vår kund är ett globalt bolag som är verksam inom bland annat sjötransport, containerfrakt och terminalhantering.

Tjänstebeskrivning
I tjänsten som Customer Service arbetar du i ett team med 12 kollegor som sitter i ett trivsamt kontorslandskap. Du är kundens primära kontakt på företaget och ansvarar för att kunderna får så bra upplevelse och service som möjligt. Arbetsuppgifterna innefattar att hantera och följa upp kundens bokningar via mail och telefon. Du ansvarar för att planera så att lasten är framme på rätt plats i rätt tid och på bästa möjliga sätt. I tjänsten arbetar du med ett brett kontaktnät som innefattar förutom kunden, bolagets globala center i Indien samt interna kontaktnät. Vidare arbetar ni mot gemensamma uppsatta mål och söker hela tiden förbättringsområden i flödeshanteringen. Du arbetar i bland annat SAP.

Lämplig bakgrund
Du som har tidigare erfarenhet ifrån en liknande tjänst och trivs i en internationell miljö har hittat rätt. Du har med fördel erfarenhet av spedition, Customer service eller säljsupport. Du har god IT-kunskap och har erfarenhet av att hantera flera olika system parallellt. Då flera av företagets kunder är internationella behärskar du förutom svenska även engelska i tal och skrift. Har du dessutom en akademisk utbildning inom logistik, ekonomi eller motsvarande kan du vara den som vi söker!

För att trivas i tjänsten tror vi att du är en serviceminded och resultatdriven person som drivs av utmaningar. Du har en positiv inställning, ett affärsmässigt tänkande och kunskap att hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt. Om du är en självgående person som drivs av att ta egna initiativ samtidigt som du uppskattar att kommunicera med andra människor kommer du trivas på arbetsplatsen. Har du dessutom en förmåga att lösa problem snabbt och trivs i en förändrlig miljö har du hittat rätt! Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Övrig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SW. För rätt person kan tjänsten övergå till anställning hos kund. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Frida Johansson, 031-333 54 81.

Konsult hos SW
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice, IT och Teknik, med placering i Göteborg, Stockholm och Malmö. SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Vårt engagemang definieras av kreativitet, nyfikenhet och ett mänskligt fokus.
Läs mer på www.sw.se och gilla oss på Facebook!
+ Läs mer om företaget

Inga fler liknande jobb tillgängliga