Serneke Invest · Publicerad 21 okt 2021

Till vår kund Serneke Invest söker vi nu efter en konsult som kan axla rollen som verksamhetsansvarig till Care of Serneke. Denna tjänst inleds som ett konsultuppdrag via Wise Professionals och skulle ni vara en match made in heaven kommer du även kunna erbjudas en anställning hos Serneke Invest/Care of Serneke. Du kommer att utgå från det fina kontoret på Kvarnhusgatan i centrala Göteborg men periodvis kommer du också att resa till andra delar i Sverige där Care of Serneke har sin verksamhet. Arbetstiderna är kontorstider och vi ser gärna att du kan börja arbeta innan årsskiftet.

Om uppdraget
Som Verksamhetsansvarig på Care of Serneke kommer du att ha huvudansvar för drift- och utveckling av bolaget med fokus på kundservicefunktionen, produktutveckling samt utveckling av digitala kommunikationsverktyg. Du kommer att rapportera till Fastighets- och verksamhetschef och i dagsläget består teamet förutom dig av två fastighetsförvaltare på 50%. Din roll är mångfacetterad och kommer att innefatta allt från att besvara samtal och mail från bostadsrättsinnehavare med specifika frågor, till att förhandla avtal med tjänsteleverantörer och bostadsrättsföreningar.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
  • Ta ägandeskap och driva fortsatt utveckling av kundservicefunktion och med fördel bygga upp ett eget team på sikt.
  • Sälja in Care of Sernekes koncept till fastighetsägare och bostadsrättsföreningar
  • Arbeta med produkt- och tjänsteutveckling för att göra bolaget konkurrenskraftigt och bredda affären.
  • Utveckla samarbeten med partners för hushållsnära tjänster för att skapa en attraktiv förvaltningsprodukt för de boende.
  • Kundtjänst för bostadskunder
  • Ärendehantering
  • Delta i driftgenomgångar kopplade till nya bostadsprojekt
  • Delta under inflyttning för att ”onboarda” bostadsrättsinnehavare
  • Ta fram attraktiva avtal till bostadsrättsföreningar och fastighetsägare.
  • Upphandla leverantörer och förhandla avtal
  • Hantera fakturering samt budgetansvar
  • Driva utvecklingen av företagets digitala verktyg
Din bakgrund
Du har erfarenhet av att självständigt driva projekt och har haft budgetansvar. Du är van vid att strukturera upp ditt arbete och omvandla det till rutiner och processer. Det är meriterande om du har erfarenhet av personalledning då det i framtiden kommer rekryteras fler kollegor till teamet. Det är meriterande om du har arbetat med kundservice och har vana att hantera både kunder och leverantörer. Då du kommer ansvara för fakturering och ekonomisk uppföljning är det en fördel om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Du kommer att kommunicera med många olika intressenter och samarbetspartners på olika nivåer vilket ställer krav på din kommunikativa förmåga. Du behöver kunna kommunicera på såväl svenska som engelska obehindrat och känner dig bekväm med att presentera inför andra. Andra erfarenheter som välkomnas inför denna roll är förståelse eller intresse för fastighetsteknik och digitala kommunikationsverktyg.

Dina personliga egenskaper
För att lyckas i denna roll behöver du vara en visionär, handlingskraftig och pragmatisk person med god struktur och förmågan att lyfta blicken. Din känsla för service och förståelsen för vikten av nöjda kunder genomsyrar allt du gör, och du strävar ständigt efter att nå ett bättre NKI. Du är orädd och uppskattar att ställas inför nya situationer och utmaningar. Lösningsorienterad är ett ledord inom Serneke och vi ser gärna att du ser möjligheter snarare än problem. Vidare har du en utåtriktad personlighet och har lätt för att knyta kontakter med kunder, leverantörer och kollegor.

Du har ett intresse för att lära dig tekniken i de fastigheter som förvaltas då det underlättar hanteringen av kundärenden och lägger grunden för en initierad upphandling av entreprenörer. För att trivas som fisken i vattnet på Serneke invest/ Care of Serneke så ser vi att du har en entreprenörsanda och ett affärsorienterat mindset. Bäst kommer du till din rätt i miljöer under ständig utveckling. Lika viktigt som att kunna tänka utanför boxen är att du har en förmåga att kunna sätta strukturer och arbeta metodiskt

Om Serneke
Serneke är en nytänkande och expansiv koncern verksam inom bygg, anläggning, projektutveckling och fastighetsförvaltning med ca 1200 anställda. Genom att tänka nytt driver vi utvecklingen och skapar effektivare och mer innovativa lösningar för ett ansvarsfullt byggande. Verksamheten har en god fördelning mellan offentliga och kommersiella uppdrag.

På Serneke jobbar vi som utmanar konventionella metoder och som genomför det ena lyckade projektet efter det andra. Vi drivs av utmaningar i alla dess former och vill vara delaktiga och bidra med nya infallsvinklar och lösningar. Vi erbjuder samma trygghet och kunskap som marknadsledarna, men med mer energi, engagemang och ett modernare synsätt. Tillsammans med våra kunder kommer vi att nå oanade höjder och just nu bygger vi ett lag med ännu fler engagerade kollegor. På Serneke är vi steget före, håller vad vi lovar och ger våra kunder något extra.

När du blir en av oss
Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal - inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Nyfiken på att veta mer?
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Stephanie Grammenidis (stephanie.grammenidis@wise.se) och Lisa Kayser (lisa.kayser@wise.se).

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi ser fram emot att höra från dig!
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
4 nov 2021
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Administration

Inga fler liknande jobb tillgängliga