Sharper · Publicerad 19 dec

Om företaget:

I över 25 år har Kramer Electronics utvecklat kreativa lösningar inom ljud- och bilddistribution för analoga och digitala signaler. Kramer Electronics är branschledande inom produktkvalitet, tillförlitlighet och kundtillfredsställelse. Du kan hitta Kramer Electronics i en mängd olika applikationer - från enklare lösningar till komplexa integrerade system.

Tack vare sin professionalism, teamwork och engagemang är Kramer Electronics en stark aktör på marknaden. De levererar hög service till deras kunder och har stort fokus på innovation och utveckling. Kramer Electronics finns representerade i över 60 länder runt om i världen.

Läs mer på www.kramerav.com/se

Till deras kontor i Kungsbacka söker vi nu en ekonomiassistent på heltid. Tjänsten är ett vikariat till och med januari 2020.

Dina arbetsuppgifter:

Som ekonomiassistent på Kramer kommer du att vara en del av en positiv företagskultur som präglas av laganda och engagemang där alla kollegor stöttar varandra. Tjänsten innebär ett övergripande och eget ansvar för de målsättningar, strategier och riktlinjer som gäller för ekonomiavdelningen enligt affärsplan, policy och andra styrdokument. Du rapporterar till Ekonomiansvarig.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
  • Löpande bokföring, leverantörs- och kundreskontra.
  • Fakturahantering och löneadministration.
  • Säkerställa att moms och skatter redovisas och betalas inom anvisad tid.
  • Intrastatrapportering.
  • Bankbetalningar.
  • Månads- och årsbokslut.
  • Vara behjälplig i budgetarbete tillsammans med Ekonomiansvarig.
  • Hålla dokumentation och bolagets system uppdaterade.
  • Hålla en relationsbaserad kontakt med både partners, kunder och vår säljorganisation.
Din profil:

Vi söker efter dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Kanske har du precis tagit examen och arbetat extra med liknande arbetsuppgifter under studierna och är redo för nästa steg. Alternativt arbetat några år inom ekonomi och vill byta miljö. Du har erfarenhet från arbete med redovisning och budgetrapportering.

Som person tror vi att du trivs i en roll där du får ta egna initiativ och strukturera ditt arbete framåt. Vidare är du analytisk, positiv och tar ansvar för dina arbetsuppgifter genom hela processen. Driven, noggrann och effektiv är ytterligare egenskaper som efterfrågas. Vi hoppas att du har lätt för att lära dig nya system och är kunnig i Excel.

Krav för tjänsten är flytande svenska och engelska, både i tal och skrift.

De erbjuder:

Kramer erbjuder en trivsam och flexibel arbetsplats med högt i tak i ett världsomspännande företag där alla strävar mot samma mål och vision, samt ansvarstagande i det de gör. De erbjuder dig en utmanande tjänst med stor möjlighet till utveckling i ett härligt team.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta Ida-Maria Rundén på telefonnummer +46 (0) 73 031 95 90. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om oss
Sharper är ett nordiskt konsult- och rekryteringsbolag specialiserade på kvalificerat urval av specialistpositioner samt ledande befattningar. Sharper ingår i koncernen The Creativity Family Oy som grundades i Finland 2005. Sharper är verksamma inom Sales & Marketing, Finance, Engineering & Supply chain samt Back office & HR.

Följ oss gärna på LinkedIn Sharper Sweden
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
SHARPER SWEDEN AB

Lindhagensgatan 74
112 18 Stockholm
010 - 1600 700
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
31 jan
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Ekonomi
Underkategori
Ekonomiassistent

Inga fler liknande jobb tillgängliga