Sigma Young Talent · Publicerad 16 feb

Vill du arbeta med produkter som gör skillnad inom sjukvården? Letar du efter ett arbete där både kundkontakt och teknisk problemlösning ingår? Vi söker nu en teknisk konsult till vår kund Cerner.

Om kunden:

Cerner är en globalt ledande leverantör av lösningar, produkter och tjänster till sjukvården. De är en ledande leverantör av IT-lösningar för sjukvården i Sverige och internationellt. Läs gärna mer på www.cerner.com

Med ytterligare ökad efterfrågan på deras produkter och tjänster samt en stark tillväxt behöver Cerner förstärka sitt erfarna team med fler tekniska konsulter. Cerner är placerade i centrala Göteborg där cirka 50 medarbetare sitter och för denna roll kommer du ingå i ett team på 15 personer.

Arbetsuppgifter:

I rollen som teknisk konsult tillhör du en avdelning som stöttar sina kunder i användandet av Cerners produkter, i huvudsak journalsystemen Melior och Millennium. Frågor till deras support är på hög teknisk nivå och har generellt en avancerad karaktär.

Som teknisk konsult kommer du att ha ansvar för att kunderna snabbt och med hög kvalitet erbjuds en lösning på deras problem. Du kommer att hjälpa slutkunderna med avancerade problem som eskalerats från first line samtidigt som du kommer att rådfrågas i samband med migreringar, konfigureringar, uppgraderingar och andra komplexa frågor. Din uppgift är att hjälpa till att prioritera i vardagen och se till att kunder får den hjälp de behöver i externa projekt, programvaror och ansvar för tekniska uppgraderingar.

Inledningsvis får du en gedigen introduktion till Cerners produkter, kunder och system för att du succesivt ska kunna ta mer ansvar. Här finns stora utvecklingsmöjligheter för rätt person.

Profil:

Vi söker dig som har ett stort tekniskt intresse och som gärna ser utmaningar i sin vardag.

För att vara aktuell ser vi gärna att du har kunskap inom:
  • MS SQL Server (kunna skapa script och tyda befintliga)
  • Webbtjänster (IIS, .Net, WCF)
  • Distribution i komplexa miljöer
  • Uppgraderingar i testmiljöer
  • Uppsättning av servrar
Vidare förutsätter vi att du kommunicerar obehindrat i såväl svenska som engelska. Vi ser det också som meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom området. Har du tidigare erfarenheter av teknisk kundsupport eller ITIL är det meriterande.

Eftersom rollen innebär kundkontakt ser vi att du är en person som drivs att ge den bästa servicen och vill ha nöjda kunder. Du har en positiv inställning och gillar tekniska utmaningar samt problemlösning.

Våra värderingar Passion & Execution präglar allt vi tar oss för och det är viktigt att du som blivande konsult kan identifiera dig med dessa. Mer om våra värderingar går att läsa vidare om i länken nedan.

http://www.sigmaitc.se/om-oss/varderingar

Mer om Sigma Young Talent:

Sigma Young Talent startade sin verksamhet 2014 och är specialister på en sak – unga talanger inom IT. Vi hjälper företag att växa och att framtidssäkra sin kompetens med hjälp av flexibla konsulttjänster. Bland våra kunder finns många välkända aktörer som är marknadsledande inom sina respektive branscher.

Vi är en del av Sigma-koncernen, som är Sveriges största privatägda teknikkonsultbolag med över 3000 medarbetare i tolv länder. Inom Sigma har vi visionen "Expect a better tomorrow" vilket är vår dagliga ledstjärna; en bättre morgondag för våra talanger, våra kunder och för samhället i stort. Detta medför att vi jobbar aktivt med socialt ansvarstagande och har bland annat ett stort engagemang i Star for Life och andra viktiga samhällsinitiativ. Läs gärna mer om dessa i länken nedan.

http://www.sigmaitc.se/om-oss/csr

Denna tjänst är en konsultrekrytering vilket innebär att du kommer vara konsult hos Sigma och efter överenskommen tid finns det möjlighet att övergå i anställning hos kund.

Som konsult hos oss blir du väl omhändertagen och vi är måna om att du ska trivas. Vi lägger stor vikt vid att upprätthålla den goda stämningen i vår grupp, bland annat genom gemensamma aktiviteter som föreläsningar, after works och gemensamma lunchträffar. Blir du konsult hos oss lyssnar vi till dig, dina behov och i vilken riktning du vill utvecklas.

Ansökan:

Då urval sker löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att läsa den! Vid frågor gällande denna rekrytering är du varmt välkommen att kontakta Sofia Haugland - sofia.haugland@sigma.se
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
3 apr
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
IT-Konsult

Inga fler liknande jobb tillgängliga