Sigma · Publicerad Idag 00:00

Vill du hjälpa företagskunder med support av telecomsystem och drivs av att leverera förstklassig service?
Då ska du söka den här tjänsten!

Vår kund Solus växer och söker just nu en kollega till sitt kundtjänstteam.


Om Företaget
Solus Business Communications AB grundades 2008 och verkar inom branschen telekommunikationstjänster. Bolaget är idag en tjänsteleverantör av en egen kommunikationsplattform under varumärket SolusBC. SolusBC är en unik sammansättning av UC-tjänster (Unified Commuications), mobilväxel och IP-telefoni. Plattformen distribueras till slutanvändare i form av en unikt paketerad och operatörsoberoende tjänst. Försäljning sker genom ett nationellt nätverk av återförsäljare med lång erfarenhet från IT- och telekombranschen. Framförallt sker försäljning på den nordiska marknaden. Genom stor fokus, dedicerade resurser och partnersamarbete finns idag ett utvecklat program där man hela tiden arbetar med att skapa rätt förutsättningar för att sälja telefoni, mobilväxel, UC och IP-telefoni som tjänst. SolusBC verksamhet innebär idag att man hanterar allt från driftsättning av slutanvändare till hantering av löpande drift, utveckling, helpdesk med löpande service och leverans.

Om Rollen
Som teknisk kundtjänstmedarbetare kommer du att jobba i Solus kundtjänst där du kommer att supporta Solus kunder via mail och telefon. Tjänsten innebär alltifrån att hjälpa slutkunder med handhavandesupport, felsöka tekniska problem av enklare karaktär och att hjälpa kunder att genomföra ändringar i Solus BC telefonisystem. Du kommer även att ansvara för att kommunikationen fungerar mellan Solus tekniker och slutkund.

Kvalifikationer
  • Vi söker dig som har något års arbetslivserfarenhet, gärna inom kundtjänst eller annat serviceinriktat arbete
  • Vi ser gärna att du har arbetat med kundtjänst - och/eller någon form av support innan, gärna inom IT eller telefoni/telecom
Meriterande
  • Efterstudier inom relevant område
  • God IT- kännedom
  • Jobbat med SIP-telefoni
  • Erfarenhet av att jobba strukturerat i CRM-system
  • Du besitter allmänna kunskaper inom växel-funktionalitet och operatörstjänster
Personlighet
För att passa i Solus tekniska kundtjänst söker vi dig som brinner för kundservice och har förmåga att kunna anpassa dig efter kundens olika önskemål och problem. För oss är det viktigt att du är en person som kan få saker gjorda i tid, då ärenden kan vara av olika karaktär. Det är även viktigt att du kan hantera stressiga situationer och kan hålla dig lugn och positiv. Som kundtjänstmedarbete hos Solus kommer du att kommunicera och skriva till kunder dagligen, vilket innebär att det är viktigt att du kan föra dig kommunikativt i både tal och skrift.

Vi söker dig som är nyfiken och som drivs av att lösa kunders olika problem och vi ser gärna att du har en säljande personlighet. Då stor del av arbetsuppgifterna består av kundbemötande över mail och telefon söker vi dig som är social och framåt. För att passa in i teamet söker vi dig som har nära till skratt och ett stort intresse för IT.

Som kundtjänstmedarbetare på Solus får du möjligheten att arbeta i en miljö av tekniskt kunniga kollegor som tycker om att ha kul på jobbet. Du kommer att ingå i ett team med 2 kollegor i ett öppet, trevligt kontorslandskap mitt i stan. Som Solus nästa kundtjänstmedarbetare brinner du för att skapa affärer och teknik. På sikt finns det stora möjligheter att utveckla din roll inom företaget, antingen mot företagets tekniska supportavdelning eller projektledning.

Din ansökan
Registrera din ansökan via www.sigmaitc.se. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Denna anställning är en konsultrekrytering, vilket innebär att man får sin provanställning hos oss på Sigma för att sedan gå över till en fastanställning hos kundföretaget. Vid frågor kontakta Johanna Norman påjohanna.norman@sigma.se alt 070-2185546.
+ Läs mer om jobbet

Inga fler liknande jobb tillgängliga