Willhem AB · Publicerad 15 nov 2021

Willhem växer och förstärker inom Investor Relations för att stärka kommunikationen till kapitalmarknaden för obligationer och företagscertifikat, där även frågor inom hållbarhet blir allt mer centrala.

Willhem har en stark position på kapitalmarknaden med rating (A-) från S&P, men konkurrensen kring kapitalmarknaden har hårdnat. Det gör att Willhem har behov av att öka och förbättra IR events, för att nå ut med sitt budskap till investerare på kapitalmarknaden.

Om rollen
I rollen som IR-ansvarig arbetar du både operativt och strategiskt med IR, i nära samarbeta med finansavdelningen och kommunikationsavdelningen. I arbetsuppgifterna ingår att planera och genomföra IR-events, road shows, IR-presentationer och enskilda investerarmöten. Du ansvarar för att utveckla finansiellt säljmaterial och marknadskommunikation samt säkerställa att finansmarknad, analytiker och investerare förses med korrekt och relevant information.

Du kommer även att utveckla kommunikationen till finansmarknaden kring hållbarhet.

Som IR-ansvarig ingår du i finansavdelningen och rapporterar till finansdirektören.

Vi söker dig
Du har högskoleutbildning inom ekonomi/finans och troligen erfarenhet från bank och finans, gärna i en roll med kund- och omvärldskommunikation. Meriterande med erfarenhet av frågor inom hållbarhet (ESG) i finanssektorn. Ytterligare en fördel är kunskap om regelverket MAR och vilka krav som ställs på publika bolag från börs och Finansinspektion.

Som person är du nyfiken och intresserad - du ser och tolkar marknadstrender och kan omsätta informationen i intressanta presentationsmaterial.

För att passa i jobbet är du en självgående person som lätt skapar relationer och samarbete över gränser. Du har en känsla för detaljer utan att förlora helhetsperspektivet. Egenskaper som kommer att vara till nytta är att du är proaktiv, målinriktad, kommunikativ, leveranssäker med god prioriteringsförmåga.

Vårt erbjudande
Vi erbjuder möjligheten att arbeta med utmanande och spännande arbetsuppgifter i ett bolag med hög ambitionsnivå. Du kommer, tillsammans med chef och kollegor, att ha goda möjligheter att sätta din prägel på och forma rollen.

På Willhem jobbar vi för att både hus och människor ska må bra. Som ett av de ledande bostadsbolagen i Sverige är vår vision att skapa hyresbostäder där människor trivs och kan känna sig stolta över sitt boende. Vi är ett ungt företag med långsiktiga ambitioner för såväl kunder och fastigheter som våra medarbetare. Nya idéer inom service, fastighetsutveckling, hållbarhet och digitalisering ska göra oss till Sveriges mest nyskapande bostadsbolag. Inom ramen för ett hållbart arbetsliv erbjuder vi förmåner som ett generöst friskvårdsbidrag, kompetensutveckling, regelbundna trivselaktiviteter och möjligheter att kunna påverka din arbetsdag.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Willhem med Jerrie. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Helena Bruman på 0735-405 262, eller Pierre Sander på 0763-413411. Du ansöker med bifogat CV på jerrie.se. Urval sker löpande så ett tips är att söka tjänsten så snart som möjligt, dock senast den 10 december.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Willhem är ett bostadsbolag som äger och förvaltar cirka 27 000 hyreslägenheter fördelat på 13 tillväxtorter i Sverige. Som ett av de ledande bostadsbolagen är vår vision att skapa hyresbostäder där människor trivs och kan känna sig stolta över sitt boende. Huvudkontoret ligger i Göteborg och drygt 280 personer arbetar idag hos Willhem. Marknadsvärdet på fastigheterna uppgår till cirka 50 miljarder och vår ägare är Första AP-fonden. Inom ramen för ett hållbart arbetsliv erbjuder vi förmåner som ett generöst friskvårdsbidrag, kompetensutveckling, regelbundna trivselaktiviteter och stora möjligheter att kunna påverka din arbetsdag. Läs mer om oss, vår historia och våra värderingar på story.willhem.se
+ Läs mer om företaget

Inga fler liknande jobb tillgängliga