Willhem AB · Publicerad 5 okt

Willhem söker nu en vd-assistent med placering på huvudkontoret i Göteborg. Du får en central roll i ett ungt och snabbt växande fastighetsbolag.

En bred roll i en omväxlande miljö

Som vd-assistent hos Willhem kommer du att ha en central och spännande roll i ett ungt och snabbt växande fastighetsbolag. Tjänsten är bred och varierande och du får arbeta nära både vd, ledningsgrupp och styrelse. Då bolaget befinner sig i en tillväxtfas kan tempot periodvis vara högt, något du bör trivas med och uppskatta.

Rollen som vd-assistent är bred men har två huvudsakliga uppgifter. Den ena är att ge support till vd och den andra är att vara delaktig i förberedelser för styrelsearbetet i form av planering och materialhantering. Vidare ingår att vara support vid ledningsgruppsmöten genom att hålla i agenda och protokollskrivning. Genom att planera och koordinera mötesbokningar, resor, kalendrar och agendor för ledningen ser du till att arbetet flyter på. Att förbereda och sammanställa mötesunderlag och presentationer är en viktig del i arbetet tillsammans med praktiska arrangemang runt den årliga medarbetarkonferensen. Tjänsten är varierande och snabba beslut varvas med långsiktiga planer, något som ställer krav på att du både är proaktiv och gillar att ha en god struktur.

Präglas dina personliga egenskaper av ligga steget före och arbeta proaktivt ?

Vi tror att du har erfarenhet från en likande roll som assistent till vd eller styrelse/ledningsgrupp, möjligen kommer du från en kvalitetsfunktion eller en ekonomifunktion och har tidigare arbetat med att sammanställa material och information. Du har någon form av eftergymnasial utbildning, har goda IT-kunskaper samt känner dig bekväm med både svenska och engelska i tal och skrift.

Vi sätter stort värde på dina personliga egenskaper som vi tror präglas av struktur och ett sinne för detaljer. Du vet vikten av att ligga steget före i din planering, samtidigt som du trivs i en miljö som är föränderlig och prestigelös. I din roll kommer du att ha goda möjligheter att utvecklas och vara med och påverka. Du får gärna beskriva dig som en glad och öppen person med integritet.

Willhem arbetar aktivt med sin företagskultur. Värdegrunden är basen och den präglas av viljan att vara värdeskapande, affärsmässiga, kundfokuserade, nyskapande och ansvarsfulla. Det är värderingar som du måste dela och känna dig inspirerad av för att vara rätt person för rollen.

Välkommen med CV och personligt brev på www.jerrie.se.

Har du frågor är du välkommen att kontakta Frida Dire på frida.dire@jerrie.se, alt. ringa på 0703-00 10 16. Sista ansökningsdagen är 25 oktober.

Om Willhem

På Willhem jobbar vi för att både hus och människor ska må bra. Som ett av de ledande bostadsbolagen i Sverige är vår vision att skapa hyresbostäder där människor trivs och kan känna sig stolta över sitt boende. Vi är ett ungt företag med långsiktiga ambitioner för såväl kunder och fastigheter som för våra medarbetare. Nya idéer inom service, fastighetsutveckling, hållbarhet och digitalisering ska göra oss till Sveriges mest nyskapande bostadsbolag. Huvudkontoret ligger i Göteborg och drygt 250 personer arbetar idag hos Willhem. Ägare är Första AP-fonden.
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
25 okt
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Administration

Inga fler liknande jobb tillgängliga