Nytida AB · Publicerad Idag 00:00

Om uppdragsgivaren

Nytida är Sveriges ledande aktör när det gäller stöd till människor med medicinsk eller social funktionsnedsättning. På våra 350 verksamheter runt om i landet börjar en ny, hoppfull tid som ytterst garanteras av ca 7 000 experter på stöd och omsorg. Nytidas grundinställning är att alla människor är lika mycket värda, "Vi gör världen lite bättre, en människa i taget".

Nytidas verksamhet i vackra Ramvik vid Höga Kusten består av ett HVB-hem och ett särskilt boende som vänder sig till kunder som är 18 år eller äldre och har psykiska funktionsnedsättningar och/eller beroendeproblematik

Beskrivning av uppdraget

Nu söker vi dig som med stort engagemang och entreprenörsanda vill styra, leda och utveckla vår verksamhet vid Höga Kusten. Verksamheten är välfungerande idag så här finns nu möjlighet att skapa en av Sveriges allra bästa verksamheter inom området.

I tjänsten ingår många kontaktytor, främst med handläggare hos kommunerna, för att långsiktigt säkerställa hög och rätt beläggning inom verksamhetens expertområden.

Som Verksamhetschef kommer du att vara närmsta chef för cirka 15 anställda, varav två gruppchefer, men du kommer även till viss del arbeta ute i grupperna med klienterna.

Det ligger på ditt uppdrag att skapa trygghet, långsiktighet och kontinuitet för dina medarbetare och boende. Du ansvarar förstås också för att arbetet sker i enlighet med gällande avtal, lagar och policy.
Självklart så har du även fullt budget- och resultatansvar för din verksamhet. Du ingår i ledningsgrupp med andra verksamhetschefer i norra Sverige och rapporterar till Nytidas Regionchef.

Vem är du?

Vi söker dig som verkligen brinner för målgruppen och har en vilja att ta denna verksamhet till nästa nivå. Som person är du naturligtvis en trygg och erfaren ledare men du har även en riktigt stark entreprenörsanda.

Du känner en självklar respekt för andra människor, såväl medarbetare som de boende. Vi vill också att du har gedigen erfarenhet inom området psykisk funktionsnedsättning.

Tjänsten kräver att du är högskoleutbildad socionom eller har annan likvärdig adekvat utbildning och att du har erfarenhet av arbetsledning gällande lagrum för verksamheten, inklusive lagstiftning om arbetsmiljö mm. För att lyckas och trivas behöver du också vara noggrann, självständig och handlingskraftig och se möjligheter snarare än hinder.

Om du skulle bo på annan ort men ändå är intresserad av denna spännande utmaning så finns möjlighet till övernattning i en fullt utrustad 2.a på 70 kvadratmeter på gångavstånd från verksamheten.

Intresserad?

Varmt välkommen att söka denna spännande tjänst. Om du har några frågor så besvaras de gärna av Cecilia Nässlander 073-661 09 04.

Intervjuer och urval sker löpande så sök gärna tjänsten så snart som möjligt.
+ Läs mer om jobbet

Inga fler liknande jobb tillgängliga