Kloosterboer · Publicerad 12 feb 2021

Om Kloosterboer

Kloosterboer utvecklar och tillhandahåller innovativa och hållbara logistiklösningar för livsmedel genom hela kyl- och fryskedjan. Genom ett nära samarbete och långsiktigt partnerskap, levererar Kloosterboer lägre kostnader och högre servicenivåer till sina kunder. De är ett av de ledande företagen i branschen och har idag en samlad lagervolym (kylda lager) på över 3 miljoner kubikmeter och ett uppskattat årligt varuflöde motsvarande 2 miljoner ton. De tillhandahåller ett brett utbud av logistiktjänster till sina kunder och förutom lager erbjuder de transporter, distribution och tulladministration. Genom fokus på innovation, hållbarhet och effektivitet är Kloosterboers mål att skapa en så effektivt integrerad logistikkedja som möjligt för sina kunder.

I Sverige finner du Kloosterboer i Bjuv, Helsingborg där de tillhandahåller ett modernt helautomatiserat fryslager som förbrukar 40 procent mindre energi än ett vanligt fryslager. Fryslagret i Bjuv är norra Europas största, 38 meter högt, rymmer ca 440 000 kubikmeter frysta varor och har en kapacitet att årligen lasta 550 000 pallar in och ut från lagret. Lagret är en 3PL-lösning som möjliggör att flera kunder kan lagra och samdistribuera sina varor genom lagret. Det ger både miljömässiga och ekonomiska fördelar för alla parter.

För att Kloosterboer ska kunna tillgodose sina kunders höga krav gällande tillgänglighet, nytt tekniskt kunnande och nytänkande behöver de nu rekrytera en Supervisors för tillsvidareanställning.

Om tjänsten

Som Supervisor sträcker sig ansvaret från ”first line of contact” med kunderna, administrera och styra order- och transportflöden till att felhantera, optimera och effektivisera det helautomatiserade lagersystemet. Det är en bred roll och innefattar alla delar som avdelningen Operation Support ansvarar för. Du är länken mellan kunderna och den operativa verksamheten där du styr, planerar och prioriterar lagerflöden för att förse kunderna med bästa service. Rollen kommer att i framtiden utvecklas i takt med den tekniska utvecklingen som de ser inom sin bransch för att de fortsatt ska vara konkurrenskraftiga och möta sina kunders förväntningar.

I rollen som Supervisor ingår det arbetsuppgifter som;
  • Vara kontaktperson för interna och externa kunder gällande planerade, pågående orders samt hantering av diverse kundfrågor. Planering och administration av kundorder och transporter.
  • Mottagning och registrering av ingående och utgående transporter inklusive dokumentation. Säkerställa att in- och utlastningsplan följs och informera samt planera åtgärder vid avvikelser i både tid och kvantitet.
  • Ta fram rapporter, sammanställa och göra självständiga analyser på nyckeltal eller annan data för att sedan jobba med förbättringar och aktiviteter.
  • I automationssystemet förbereda, styra, verkställa, övervaka och prioritera in- och utflöden i lagret.
  • Aktivt jobba med att följa upp och vidta åtgärder för att säkerställa att allt går enligt plan.
  • Göra och följa upp produktionsplaneringen på dags- och veckobas. Uppdatera modeller utifrån avvikelser och utfall.
  • Säkerställa användandet av kranar och flöden så att det sker på ett så optimalt sätt som möjligt. Kommunicera med tekniker och operatörer.
  • Ansvarar för koordineringen av felsökning och korrigera olika typer av identifierade problem i lagersystemet. Kommunicera med tekniker och operatörer för att styra driften.
  • Eskalera och hålla ihop kommunikation med ledningsgruppen, kunder, intern IT och extern systemleverantör vid situationer med system eller IT-störningar.
  • Tillsammans med din avdelning samt med andra avdelningar jobba med kontinuerliga förbättringar för att effektivisera processer och flöden.
Din profil

Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom teknik, ekonomi, logistik eller motsvarande. Du behöver en teoretisk god förståelse för produktionsflöden och processeffektivisering. Du behöver vara duktig på att kommunicera tydligt, prioritera, planera och delegera när det behövs. Eftersom du har många kontakter med såväl interna som externa parter så behöver du en vidsynthet, stresstålighet och struktur i ditt arbete tillsammans med kunden i fokus.

Du har stor vana av att arbeta med datorn som redskap och goda kunskaper i hela Officepaketet, speciellt Excel och Power Point. Du ska ha vana att jobba med sammanställning av data och nyckeltal. Det är meriterande att du har erfarenhet av automatiserade processflöden och/eller lagerstyrning sen tidigare. Eftersom Kloosterboer har Holländska ägare och fryslager i hela Europa krävs det att kunna kommunicera på både svenska och engelska i tal och skrift.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse

Plats: Bjuv

Omfattning: Heltid

Arbetstider: Kloosterboer i Bjuv är bemannat 06-21.00 och dina arbetstider kommer ligga inom detta spann. Du måste därför vara beredd på att arbeta kvällar samt helger.

Lön: Fast lön

Villkor: Visstidsanställning om totalt 8 månader

Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.

Välkommen med din ansökan!
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
14 mars 2021
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Transport & Logistik
Underkategori
Lager , Logistik

Inga fler liknande jobb tillgängliga