NSVA · Publicerad 16 sept 2021

Kommunikatör, vikariat till, avdelning Kundnära tjänster

Vi som arbetar på NSVA vet att vi har ett av de viktigaste jobben som finns. Vi ska se till att det kommer rent vatten ur kranen och att det vatten vi släpper ut är fritt från gifter och föroreningar. Det är en uppgift som inte bara kräver den yppersta av kompetenser utan även ett stort ansvar från var och en av oss. Vilken uppgift du än har på NSVA så är din delaktighet och arbetsinsats en viktig del i det pussel som gör att vi kan leverera det resultat som samhället förväntar sig av oss. Med öppna dialoger och aktivt kunskapsutbyte lägger vi fundamentet för ett företag där kompetens, ansvar och arbetsglädje driver oss. Vi är idag 220 medarbetare.

Kommunikatör

Till vårt huvudkontor i Helsingborg söker vi en erfaren kommunikatör som tillsammans med befintliga kommunikatör kommer att arbeta med alla typer av intern och extern kommunikation inom NSVA. Vikariatet är ett föräldraledighetsvikariat med start januari 2022 och 12 månader framåt.

Arbetsuppgifter

För att fungera i rollen behöver du vara samarbetsinriktad då rollen innebär många kontakter, främst inom NSVA´s många skiftande avdelningar. Då vi är en liten avdelning som behöver hjälpas åt i stora och små uppdrag behöver du vara flexibel och kunna anpassa dig efter förutsättningar som ibland växlar snabbt. Då du kommer att jobba självständigt med flera parallella uppdrag, både operativa och strategiska, är det viktigt att du själv kan skapa en struktur för ditt arbete och hålla uppsatta mål. Just variationen mellan strategiskt och operativt gör att det också kan vara en fördel att vara uthållig, för att klara att vara effektiv och engagerad även i långsiktiga frågor.

Exempel på arbetsuppgifter:
  • Projektledning av evenemang, kampanjer, annons- och trycksaksproduktion, film, kundkommunikation vid VA-projekt med mera
  • Textproduktion för extern webb, intranät, brev, trycksaker, pressmeddelande och så vidare
  • Innehålls- och funktionsutveckling samt redigering av extern webb och intranät
  • Sociala medier
Kvalifikationer

Du har högskoleutbildning inom media och kommunikation, journalistik eller motsvarande samt mångårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Du är initiativrik och kreativ med bred erfarenhet av såväl intern som extern kommunikation, gärna från kommun eller samhällsnyttig verksamhet men inte ett krav. Du är självgående och gillar att ha många bollar i luften samt har en förmåga att omformulera tekniskt komplexa sammanhang till klarspråk. Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper

Ha ett estetiskt öga för kommunikation genom bild och form. Du förstår vad det innebär att arbeta grafiskt inom en sammanhållen grafisk profil, och klarar att vara kreativ inom givna ramar med en tydlig röd tråd i allt material oavsett kanal.

Du är självklart en snabb och driven skribent och en van projektledare samt ser potentialen för kommunikation via webb, appar, sociala medier och annan ny teknik. Du har vana av WordPress såväl som redaktör som administratör, då vår externa webbplats är byggd i WordPress. Viss vana av grafisk produktion och bildhantering i Adobe CS, framför allt InDesign och Photoshop, är meriterande. Erfarenhet av att arbeta med film är ett plus.

Mer information

För ytterligare information är du välkommen att kontakta Andreas Eriksson, avdelningschef Kundnära tjänster, tel 010-495 87 89. Vi tillämpar löpande urval. Tillträde januari 2022
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
Löpande
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1

Inga fler liknande jobb tillgängliga