Inission · Publicerad 30 okt 2019

Vill du arbeta i en bred roll och ansvara för både löneberedning och kund- och leverantörsreskontra hos ett spännande bolag med hög kreditvärdighet i Järfälla? Då är detta en tjänst för dig!

Om tjänsten

I rollen som löneadministratör/ekonomiassistent kommer du självständigt ansvara för hela löneprocessen i systemet Kontek för bolagets 45 medarbetare, både kollektivanställda och tjänstemän. Här hanterar du allt från upplägg av anställda och löneberäkning/-körning, till avstämningar och bokföring inom lön, kontrolluppgifter samt semesterskuld- och årsskifteshantering. Du kommer därtill rapportera pensioner och andra statistikuppgifter till berörda myndigheter. Lönearbetet beräknas ta cirka 2-3 arbetsdagar i månaden.

Du kommer ha ett helhetsansvar för kund- och leverantörsreskontra inklusive registrering av fakturor i systemet Monitor. Dessa uppgifter kommer ta upp majoriteten av din arbetstid och vi söker dig som trivs med administration och registrering av fakturor, håller deadlines och följer interna rutiner.

Du ansvarar för betalningar, factoring, momshantering, avstämningar samt olika rapporter och statistik. Du är dessutom delaktig vad gäller avstämning av huvudboken mot kund- och leverantörsreskontra vid månads- och årsbokslut.

Dessutom inkluderar rollen diverse administrativa uppgifter såsom att svara i växeltelefon och posthantering. Du deltar även i olika interna projekt samt bidrar till utvecklingen av processer och rutiner.

Vem är du?

Vi söker dig som har minst ett års erfarenhet inom löneadministration samt har erfarenhet av registrering och bokföring av leverantörsfakturor. Dessutom är du en snabb och van datoranvändare med förmåga att skapa enklare rapporter i Excel.

Du har antingen en utbildning inom löneadministration alternativt längre arbetslivserfarenhet inom dessa områden. Dessutom är du flytande i svenska i tal och skrift, samtidigt som du kan formulera dig i engelska i tal och skrift.

Meriterande är erfarenhet av lönesystemet Kontek och affärssystemet Monitor samt löneberedning inom Teknikavtalet. Dessutom är det meriterande med tidigare erfarenhet av att upprätta skattedeklarationer, hantering av utländsk moms samt enklare månadsavstämningar i samband med månadsbokslut.

Som person är du noggrann med ett öga för detaljer och har ett strukturerat arbetssätt. Vidare är du ansvarstagande, serviceinriktad, engagerad, gillar att planera och har lätt för att prioritera. Du är effektiv, proaktiv, flexibel och prestigelös i ditt förhållningssätt. Dessutom har du god samarbetsförmåga, är kommunikativ och har lätt för att formulera dig i tal och skrift.

Om verksamheten

Inission är en lönsam totalleverantör av skräddarsydda tillverknings- och logistiktjänster inom avancerad industriteknik. Inission utvecklar och tillverkar kompletta lösningar och komponenter för medicinteknik, fordonsindustri, mätinstrument, marin samt styr och reglerteknik. Företaget ingår en koncern som har sitt huvudkontor i Karlstad med dotterbolag i Stockholm, Västerås, Borås, Munkfors, Malmö, Tallinn, Trondheim och även ett säljbolag i Köpenhamn. Totalt på Inission arbetar 370 medarbetare. På dotterbolaget i Stockholm (Järfälla) arbetar 45 personer.

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Uppdraget börjar med anställning hos Poolia de första 3-6 månaderna och därefter övergår anställningen till Inission om båda parter så önskar.
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
18 nov 2019
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Ekonomi, HR & Personal

Inga fler liknande jobb tillgängliga