Vattenfall · Publicerad 4 okt

Passa på och var med i en spännande nystart. Vattenfall Eldistribition förbereder sig för att öppna en Elnätkundservice i Jokkmokk under januari 2019. Vi kommer att ha löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!

Tjänsten rör en säkerhetsklassad position inom Vattenfall. Det kommer att förekomma en säkerhetsprövning samt en registerkontroll före tillträdandet av tjänsten.

Arbetsuppgifter

I rollen som kundrådgivare kommer du ansvara för att ge Vattenfalls kunder snabb och professionell service. I samarbete med dina kollegor förväntas du ge rådgivning och återkoppling för en förbättrad elnätsleverans med fokus på kvalitet och kundnöjdhet.

Vidare kommer du att:
  • Ge god service i vanligt förekommande elnätsärenden
  • Registrera kunder i masterdata
  • Hantera fakturering och ersättningar till kund
  • Kravhantering
  • Hantera övriga administrativa arbetsuppgifter
Om dig

Du förväntas vara servicemedveten, noggrann och driven. Du tar ansvar för både din egen och verksamhetens utveckling. Du bör alltid göra det bästa för kunderna och är nyfiken att lära sig nya saker. Arbetet ställer höga krav på lyhördhet inför kundens behov, god kommunikationsförmåga i tal och skrift på både svenska och engelska samt ett strukturerat tanke- och arbetssätt då du kan komma att ställs inför komplicerade frågeställningar. Du har vidare förmågan att på ett pedagogiskt sätt vägleda kunden och ge bästa möjliga service.

Utbildning/Erfarenhet

Du som söker har en eftergymnasial utbildning samt arbetslivserfarenhet av service, gärna via telefon. I övrigt är du strukturerad, självgående med stor förmåga till eget ansvar och har god systemvana.

Det är meriterande om du utöver svenska och engelska har ytterligare språkkunskaper.
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
18 nov
Ort
Jokkmokk
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Administration

Inga fler liknande jobb tillgängliga