Dagab inköp & logistik · Publicerad 30 juni

Dagabs Butikssupport Jönköping supporterar butiker inom kedjorna Willys, Hemköp, Snabbgross, Tempo, Mat.se m. fl. Det är drygt 600 butiker över hela Sverige och vi tar emot ca 2000 samtal per vecka.

Butikssupporten har en koordinerande roll inom Dagab Inköp & Logistik när det gäller kommunikation mellan butik, lager, transport, inköp, kedja och autoorder.

Vi är ett tätt samarbetande lag fördelade inom olika specialistfunktioner som jobbar proaktivt för att säkra hög servicegrad till våra butiker i så väl leveranskvalitet som i fakturerade priser. Vi har hög ambition att vara tillgängliga och snabbt lösa våra ärenden och ge återkoppling.

Om rollen

Tempot är högt och ingen dag är den andra lik. Som chef för Butikssupporten ska du säkerställa att avdelningen har rätt förutsättningar för att hantera ärenden professionellt och kvalitativt. Tillsammans med de olika funktionerna på supporten leder du arbetet framåt och ansvarar för att vi fullföljer vårt uppdrag varje dag.

Arbetsuppgifter

I rollen ansvarar du för ett team på 18 personer. Du förväntas leda teamet med tydlighet, lyhördet och stort engegemang mot affärsmässiga och personliga målsättningar.
I din roll samverkar du med många inom Dagabs olika affärsområden och ditt ansvar är att etablera och förvalta goda samarbeten.
Du fattar dagligen beslut i ekonomiska situationer och arbetsprocesser, därför krävs att du har förmågan att ta snabba beslut baserade på hög affärsförståelse.
Du ingår i en ledningsgrupp tillsammans med avdelningschefer för andra supportavdelningar.

Vem är du?

Du är en självgående och tydlig ledare med stort kundfokus som är service- och kvalitetsintriktad.
Du är relationellt inriktad och bryr dig om dina medarbetare. Du har lätt för att samarbeta och är prestigelös.
Din kommunikation är tydlig genom språk, budskap och handlingar och du trivs med att jobba mot mål och visioner.
Du är strukturerad och metodisk och är väl insatt i chefens administrativa ansvar.
Du har mycket goda kunskaper i Office.
Du talar flytande svenska och är skicklig på att kommunicera i tal och skrift.
Vi ser gärna att du har:
  • flera års ledarerfarenhet.
  • erfarenhet av supportarbete, serviceyrke eller butik.
  • erfarenhet av affärssystemet SAP, Super Office, Call Guide.
Det är meriterande om du har en utbildning inom något av områdena kommunikation, personalvetare, ekonomi, försäljning, service eller annat som bedöms som relevant för tjänsten.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Vi vet att framgångsrika företag byggs av ambitiösa människor. Människors drivkrafter, ambitioner och sammanhanget de hamnar i avgör vad de kan åstadkomma. Poolia hjälper varje år tusentals människor att göra karriär genom våra rekryterings- och uthyrningsuppdrag, både till privata företag och verksamheter inom den offentliga sektorn. Vi lägger dagligen upp både nya jobb och tips till dig som arbetssökande - gå in på poolia.se och sök jobb inom Administration, Ekonomi, HR och Lön, Sälj och Marknad, Life Science, IT, Engineering, Offentlig marknad och Executive Search.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
5 aug
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Administration
Rekryteringen hanteras av
Poolia

Inga fler liknande jobb tillgängliga