Samhall · Publicerad 20 maj 2021

Vill du ha Sveriges viktigaste jobb? Vi söker dig som vill vara med och bygga Sveriges viktigaste företag. Samhall söker nu en Regional Account Manager till Jönköping med omnejd, 1-2 resnätter per månad. Tjänsten kommer att fokusera på Samhalls satsningsområde tvätt- och textilservice.

Arbetsbeskrivning

I rollen som Regional Account Manager ansvarar du för att bearbeta kunder och prospekt bland privata medelstora och stora företag, som kan vara intresserade av Samhalls erbjudande om tvätt och textilservice. Kunderna finns inom tex, industri och produktion. Du kommer arbeta både mot befintliga kunder för att utöka deras engagemang genom fler affärsmöjligheter och till stor del bearbeta kunder för nyetablering. Det är en bred och omväxlande roll med flertalet kontaktytor, både internt och externt. Du blir en viktig del i ett av Samhalls satsningsområden.

Dina arbetsuppgifter består av
  • Skapa tillväxt inom ditt tjänsteområde hos både nya och befintliga kunder
  • Ansvara för kalkyl och teckna avtal
  • Planera för utveckling och tillväxtmöjligheter
  • Bygga relationer med kund och interna kontakter
Din erfarenhet

Du kan vara i början av din säljkarriär med något eller några års erfarenhet av försäljning, föredragsvis av tjänsteförsäljning. Det är meriterade om du har jobbat i projektform eller är van vid säljprocesser som kräver viss projektledning. IT-vana och erfarenhet från olika CRM-system och bra kunskaper i Excel underlättar arbetet. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning eller motsvarande, gärna inom sälj/marknad.

Men det viktigaste är faktiskt hur du är som person.

Personliga egenskaper

Du får gärna beskriva dig som orädd, lätt för att anpassa dig till nya situationer och en fena på relationer både internt och externt. Du tycker om när det är hög aktivitet och du får som mest energi ute hos kunderna. Din förmåga att se framåt och jobba proaktivt är märkbar och du vet vikten av att få med dig andra så att målen nås. Att vara lyhörd och nyfiken är viktiga egenskaper som får dig att utvecklas hos Samhall. Din framgång grundar sig delvis i att du kan driva frågor och samarbeta med andra nyckelpersoner under hela säljprocessen, från ett första säljmöte till implementering ut i driften.

Som person har du ett starkt eget driv, ett affärsmässigt tänk och vet att nöjda kunder skapas genom bra leveranser och goda relationer. Du drivs av att göra affärer och har en hög social kompetens som präglas av öppenhet. Du känner igen dig i Samhalls värderingar: Uppmärksam, Pålitlig och Engagerad.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Samhall med Jerrie. Du söker tjänsten via jerrie.se med CV och personligt brev. Jag svarar gärna på frågor!

Frida Dire på 0703-00 10 16 frida.dire@jerrie.se

Urval sker löpande så tveka inte att söka!

Samhall producerar en kombination av kundnytta, samhällsnytta och medarbetarnytta som inget annat företag kommer i närheten av. Vi har ett tydligt och konkurrenskraftigt erbjudande på marknaden - baserat på våra medarbetares kompetens och förmågor. Vårt hållbarhetsarbete belönades dessutom i European Business Awards 2015 där Samhall utsågs till Europas mest hållbara företag.

Samhall är Sveriges viktigaste serviceleverantör. Vi erbjuder tjänster med leveransgaranti inom allt från städ, tvätt och fastighet till logistik och tillverkning. Företaget är rikstäckande med dryga 23 000 medarbetare på cirka 200 orter och omsätter årligen cirka sju miljarder kronor. Genom våra kunduppdrag utvecklar vi personer med funktionsnedsättning och vi lyckas så bra för att vi är bäst på att matcha rätt person till rätt arbete. Det ger en kombination av kundnytta, medarbetarnytta och samhällsnytta som inget annat företag kan leverera. Se även samhall.se
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Samhall är Sveriges viktigaste serviceleverantör. Vi erbjuder tjänster med leveransgaranti inom allt från städ, tvätt och fastighet till logistik och tillverkning. Företaget är rikstäckande med dryga 23 000 medarbetare på cirka 200 orter och omsätter årligen cirka sju miljarder kronor. Genom våra kunduppdrag utvecklar vi personer med funktionsnedsättning och vi lyckas så bra för att vi är bäst på att matcha rätt person till rätt arbete. Det ger en kombination av kundnytta, medarbetarnytta och samhällsnytta som inget annat företag kan leverera. Se även samhall.se
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
20 juni 2021
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Försäljning
Underkategori
Account Manager

Inga fler liknande jobb tillgängliga