AxÖ Consulting AB · Publicerad 12 okt 2020

Skulle du beskriva dig själv som kommunikativ, affärsmässig, proaktiv? Har du några års erfarenhet som lönekonsult och är van vid att arbeta noggrant med en hög servicenivå? Då kan vi ha jobbet för dig!

På uppdrag av kund söker AxÖ Consulting en erfaren lönekonsult som vill jobba med lön och outsourcing i en utvecklande miljö. Som lönekonsult kan du förvänta dig en bred och stimulerande roll med varierande men framförallt roliga arbetsdagar. Det här är en tjänst för dig som vill ha ett ansvarsfyllt jobb på en arbetsplats som präglas av högt engagemang, teamkänsla och arbetsglädje.

Varmt välkommen med din ansökan!

Rekryteringsprocessen hanteras av AxÖ Consulting men du kommer att anställas direkt hos kund.

Arbetsbeskrivning

I rollen som erfaren lönekonsult kommer du att hantera och utveckla löpande lönearbete, kvalitetssäkra löneprocessen samt göra beräkningar och analyser av lönedata. Vidare kommer du att ha kontakt med beställare och anställda samt hantera tid- och resefiler från försystem. Som lönekonsult tar du ansvar för hela löneprocessen och de förbättringar som kan skapas genom att driva kundmöten och förbättringsarbete tillsammans med dem. Du kommer att ansvara för bolagets större kunder, vi ser därför att du har god förståelse för hela löneprocessen samt har erfarenhet av att arbeta i lönesystem. Det här är en tjänst för dig som vill vara med på en spännande framgångsresa i ett företag under utveckling.

Vem söker vi?

För att lyckas i rollen har du en relevant utbildning eller minst tre års erfarenhet av arbete inom lön. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av arbete med lön från en större löneleverans eller outsourcingverksamhet.

Som person är du en lagspelare som är kommunikativ och som gillar sociala kontakter. Då rollen ställer krav på att ditt arbete är korrekt är det även viktigt att du är noggrann och strukturerad. Som lönekonsult är du dessutom van att driva kundmöten och du vill, på ett proaktivt sätt, utveckla löneprocessen tillsammans med kunden. Vi ser därför att du har en naturlig förmåga att skapa förtroende. Andra egenskaper som vi värdesätter är initiativkraft, analytisk förmåga samt ett affärsmässigt tänkande.

Goda kunskaper i Excel och Word är ett krav. Är du van att hålla presentationer och jobba med PowerPoint ses det som meriterande.

Ansökan och information

Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. För mer information kontakta Mia Haglund, tel 072-396 05 82 alt mia.haglund@axoconsulting.se.

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök: www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
26 okt 2020
Ort
Karlskoga
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
HR & Personal

Inga fler liknande jobb tillgängliga