RSG Connexion · Publicerad 9 sept 2019

Har du bakgrund inom produktion, kommit i kontakt med kvalitetsfrågor och vill utvecklas vidare inom området? Då har vi tjänsten för dig! Hos RSG Connexion finns möjligheten att ta ett nytt steg i din utveckling genom att bli företagets representant i kvalitetsfrågor. Har du kortare erfarenhet inom området? Ingen fara, här ges möjlighet till interna utbildningar liksom stöd och stöttning. Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten

RSG Connexion firar 35-årsjubileum som leverantör av specialkablage till svensk industri. Företaget går mycket bra och gör stora leveranser till militär industri liksom verkstadsindustrin. På huvudkontoret i Karlskoga jobbar ca 25 personer i varierande åldrar och bakgrund. Kärnan i företagets produkt stavas kvalitet och för att säkerställa en hög nivå och vidareutveckling inom området söker man nu efter en Kvalitetssamordnare.

Tjänsten är en direktrekrytering. Rekryteringsprocessen hanteras av AxÖ Consulting men du kommer att anställas direkt hos RSG Connexion.

Arbetsbeskrivning

I rollen som kvalitetssamordnare kommer du arbeta brett med kvalitetsrelaterade frågor. Mycket av din tid spenderar du i produktionen för att stötta i kvalitetsfrågor, följa upp interna kvalitetsavvikelser samt skapa och säkerställa att arbetsrutiner och regelverk efterföljs. Du kommer även vara sammankallande till kvalitetsmöten där du redovisar nyckeltal såsom leveranssäkerhet, leverantörskontroller, eventuella reklamationer och interna fel.

Utöver detta komma du även att:
  • Jobba med reklamationshantering - kvalitetsutredningar, leverantörskontakter, hantering i ledningssystem
  • Aktivt jobba med att underhålla och utveckla ledningssystemet inom ramen för kvalitetsområdet
  • Vara företagets primära kontakt i kvalitetsfrågor
  • Genomföra interna kvalitetsrevisioner
  • Med stöttning från övrig företagsledning vara företagets representant vid kvalitetsrevisioner ifrån kunder liksom utföra revisioner hos leverantörer
I den här rollen trivs du som vill arbeta i ett lite mindre familjärt företag. Stämningen är hjärtlig, här är det högt i tak och nära till skratt. Du kommer ha stora möjligheter att ta plats och påverka mycket av företagets kvalitetsarbete samt succesivt växa in i mer och mer ansvar.

Vi söker dig som

Vi söker dig som har bakgrund inom produktion, gärna tillverkande industri där du kommit i kontakt med kvalitetsfrågor i en roll som t.ex. kvalitetstekniker, kvalitetsutredare, kvalitetskoordinator, produktionskvalitet eller dyl. Tidigare kvalitetsansvar är inget krav. Här finns goda möjligheter att växa in i rollen.

Ytterligare efterfrågad kompetens:
  • Slutförd gymnasieutbildning
  • God svenska och engelska i tal/skrift då detta används på arbetsplatsen liksom i kontakt med leverantörer och samarbetspartners.
  • Goda kunskaper i Excel
  • B-körkort då vissa resor förekommer i tjänsten
  • Det är mycket meriterande om du har arbetat liksom innehar kunskaper i ISO 9001
Vi tror att du är en strukturerad person som trivs med ordning och reda på arbetsplatsen. Att skapa strukturer som andra kan arbeta efter stimulerar dig. Vidare är det viktigt att du är flexibel och prestigelös, i ett litet företag hjälper man ibland till inom områden som ligger utanför de egna ordinarie uppgifterna. Men absolut viktigast är såklart att du är en glad och positiv person som vågar utmana dig själv liksom ställer krav på din omgivning. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Information och ansökan

Urval sker löpande. Tjänsten är tillsvidare med sex månaders provanställning och tillträde sker efter överenskommelse. Vid frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Oskar Bernling, AxÖ Consulting, på telefonnummer 073-915 70 61. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt.

Om RSG Connexion

RSG Connexion är en erkänd partner inom produktion och leverans av specialkablage. Kunnandet och erfarenheten är mycket stor i företaget som funnits hela 35 år på marknaden. Kunderna återfinns inom branscher där kraven är mycket höga - militär industri och tyngre verkstadsindustri är några exempel. Huvudkontoret i Karlskoga inrymmer såväl försäljning som produktion och här arbetar i dagsläget ett 25-tal personer. Viss produktion och samarbeten görs även inom andra delar av verksamheten som inrymmer produktionssiter i Norge, Finland och Polen. Företaget är ISO 9001-certifierade.

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök: www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
7 okt 2019
Ort
Karlskoga
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Underkategori
Quality Assurance

Inga fler liknande jobb tillgängliga