Ackordscentralen Syd AB · Publicerad 8 mars

Ackordscentralen handlägger obeståndsärenden, främst med inriktning på företag med betalnings- och lönsamhetsproblem samt konkursförvaltning. Organisationen är rikstäckande med kontor på sex orter i landet. Till vårt kontor i Kristianstad söker vi nu en paralegal. Hos oss får du möjlighet att lära dig handläggning av konkurser och obeståndsärenden från grunden. Vi erbjuder ett varierande och stimulerande arbete i en miljö som präglas av entreprenörskap.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
  • Handlägga konkurser, rekonstruktioner och andra obeståndsärenden
  • Myndighetskontakter
  • Upprätta avtal och andra juridiska dokument
  • Föra protokoll
  • Hantera lönegarantiärenden
  • Avlasta kring administrativa uppgifter
Tjänsten är på heltid med placering på vårt kontor i Kristianstad. Du rapporterar till vår konkursförvaltare i Kristianstad men har också tät kontakt med medarbetarna på framför allt Malmökontoret.
Körkort och en privat situation som medger visst arbete på vårt Malmökontor är ett krav. Troligtvis rör det sig om arbete ca en dag i veckan på vårt Malmökontor.

Kvalifikationer och personlighet
Vi söker dig som är utbildad paralegal (YH) eller motsvarande. Har du arbetat som juristassistent, paralegal, konkurshandläggare på advokatbyrå eller som assistent på revisionsbyrå eller liknande ses det som meriterande. Vi är också intresserade av dig som precis är klar med din utbildning och som längtar efter att få omsätta teorin i praktiken.

God datorvana, framför allt MS Office, är ett måste liksom obehindrade kunskaper i svenska såväl skriftligen som muntligen. Du talar och skriver också engelska utan svårighet.

Som person är du självgående och noggrann. Du ser vad som behöver göras, är service-minded och trivs i en kreativ och entreprenörsinriktad miljö där du får möjlighet att kavla upp ärmarna och hjälpa till där det behövs. Du får energi av förändringar, att arbeta med internservice och tycker om när arbetsdagen tar nya riktningar. För att trivas och kunna göra ett bra jobb är det viktigt att du är social, anpassningsbar, uppskattar ett högt tempo och har förmåga att prioritera mellan parallella uppgifter. Vårt arbete präglas ofta av snabba kast med krav på hög flexibilitet och laganda.

Kontakt och ansökan
I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Är du intresserad och stämmer in på profilen skickar du in en personlig presentation och ditt CV där du tydligt beskriver dina erfarenheter och kompetenser inom ovanstående områden och varför du är intresserad av tjänsten. Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Fransson på 070-554 05 04 eller Helena Heijmink på 070-554 03 42 på ComCube. Notera att vi arbetar med urvalet löpande! Du ansöker om tjänsten genom att bifoga din personliga presentation och ditt CV via denna länk: https://comcube.varbi.com/se/what:job/jobID:255572/

Ansökningar tas endast emot via denna länk. Välkommen med din ansökan!

Ackordscentralen är ett av Sveriges äldsta konsultföretag
(1857) och har en ledande position när det gäller att återskapa värden i företag med ekonomiska problem. Vi är en rikstäckande organisation som arbetar snabbt och effektivt med team sammansatta av de jurister och specialister som behövs för att ge konstruktiv hjälp med allt från rekonstruktion och konkurshantering till allmän rådgivning. Ackordscentralen har totalt ca 60 medarbetare, bland annat jurister och civilekonomer. Vi sätter samman kompetenta team för varje uppdrag. Samarbetet mellan våra olika kontor är intensivt och koncernen satsar årligen stora resurser på utbildning och personalutveckling för att utveckla, motivera och effektivisera våra medarbetare. Vi har kontor i Borås, Göteborg, Kristianstad, Malmö, Stockholm och Umeå. Välkommen och läs mer om oss på www.ackordscentralen.se

Sökord: Ackordscentralen, Paralegal, Juristassistent, Konkurshandläggare, Assistent, Administratör
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
30 apr
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1