Sigma Recruit · Publicerad 12 nov 2020

Är du en person som vill ha ett utmanade arbete med en möjlighet att driva utvecklingsprojekt? Då kan det här vara rätt utmaning för dig. Vi söker just nu en Systemspecialist Movex/M3 som vill följa med på vår resa och ta ett stort ansvar för vårt affärssystem. Vi kan erbjuda dig en stimulerande arbetsmiljö på ett marknadsledande bolag som inte bara värdesätter hållbarhet och återvinning högt utan också omsätter det i praktiken.

Din vardag

Att vara en del av oss innebär stora möjligheter att växa och påverka. Du kommer att utvecklas med rollen, bolaget och kollegor. Du får en möjlighet att driva förändringsprocesser och delta i spännande projekt. I rollen som systemspecialist kommer du att vara en del av teamet inom Finance/IT med breda kontaktytor och kontinuerlig dialog, både inom vår division och med kollegor inom koncernen.

Ditt uppdrag blir att ansvara för design, drift, underhåll, säkerhet och utveckling av vårt affärssystem Movex, CRM och de närliggande systemen med huvudsakliga arbetsuppgifter att:
  • Leda och vara delaktig i olika utvecklings- och implementationsprojekt för att utveckla våra flöden, framför allt inom områden produktion och logistik
  • Ta ett tekniskt ansvar för implementering av nytt CRM-system
  • Supportera våra användare i frågor kring funktionalitet i affärssystemet och ansvara för att dokumentera befintliga processer i affärssystemet
  • Bidra till utvecklingen av vårt system genom att utbilda våra användare
  • Hantera ärenden såsom felsökning, problemlösning och förebyggande åtgärder
  • Vara med och utveckla BI-verktygen samt bidra till att ställa om till ett digitaliserat arbetssätt
Tjänsten är en tillvidareanställning på heltid med placering i Landskrona.

Vem är du?

I rollen som systemspecialist jobbar du med ett arbetssätt som sätter samarbete, kommunikation och service högt. Det är viktigt att du som person är självgående och har god vana att kombinera dina tekniska färdigheter med förståelse för affären och organisationen. Vi tror även att du är duktig på att strukturera arbetet utifrån arbetsbelastning, mål och tidplaner. Vidare trivs du med att arbeta med stort eget ansvar i nära samarbete med kollegor från olika avdelningar och inom koncernen.

Du har troligen kommit en bit in i karriären och har minst fem till tio års erfarenhet av utveckling i ett eller flera affärssystem, allra helst Movex/M3. För att lyckas i den här rollen behöver du en grundförståelse för ekonomi och affärsprocesser som gör att du kan ta ett helhetsansvar för att hålla ihop en teknisk lösning. Vi ser gärna att du har en bakgrund från ett tillverkande bolag och en god förmåga att förstå helheten i produktions och tillverkningsprocesser. Kunskaper i Microsoft CRM är meriterande. Du bör även ha relevant akademisk utbildning eller annan likvärdig erfarenhet. Du uttrycker dig flytande i svenska samt engelska i tal och skrift.

Vill du veta mer?
I denna rekrytering samarbetar vi med Sigma Recruit. Vill du veta mer, kontakta gärna rekryteringskonsult Artan Bitiqi på artan.bitiqi@sigma.se / 0723-612 844. Välkommen med din ansökan på www.sigmarecruit.se/jobb. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Trioplastkoncernen är en av Europas ledande aktörer inom förpackningslösningar baserad på polyetenfilm. Trioplast har under lång tid varit framgångsrika inom plaståtervinning och är därför en viktig samarbetspartner till många av våra kunder när det gäller att utveckla lösningar i återvunnen plast. Trioplastkoncernen verkar på en global marknad och består av fem divisioner, 1 200 anställda och en omsättning på 540 miljoner euro. Divisionen Consumer Packaging tillverkar främst konsumentförpackningar till livsmedelsindustrin. Under det här året har vi dessutom blivit en viktig leverantör av skyddskläder till svensk och internationell sjukvård.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
Löpande
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT

Inga fler liknande jobb tillgängliga