Danske Bank · Publicerad 10 jan

Är du flexibel och självgående med ett stort kundfokus? Vill du arbeta i en miljö som kännetecknas av en positiv atmosfär och drivna kollegor? Då kanske du är vår nya handläggare på Customer Support inom Danske Finans!

Danske Finans ansvarar för produktområdena objektfinansiering (leasing och avbetalning) och fakturafinansiering. Försäljningen sker såväl via bankens företagskontor som via säljfinansiering för återförsäljare och tillverkare av olika former av utrustning. Vi är för närvarande cirka 50 medarbetare som har höga mål på tillväxt under de närmaste åren och kan därför erbjuda dig en spännande resa.

Om rollen
Vi behöver nu förstärka vårt Customer Support team, den del av Danske Finans Business Support som arbetar med kundsupport och löpande administration av våra produkter. I rollen som handläggare ingår bland annat att ansvara för kundsupport via telefon och mail samt att ge våra kunder god service, såväl interna som externa. Utöver detta ansvarar du även för administration av våra produkter inom leasing och avbetalning samt support gällande de delar av våra processer som handläggs av våra kollegor i Litauen.

Du kommer att rapportera till gruppchefen för Customer Support och placeringsort är i Linköping.

Vem är du?
För att trivas i den här rollen drivs du av samarbete med kollegorna i ditt eget team såväl som övriga Danske Finans. Din förmåga att ta initiativ och prioritera arbetsuppgifter kommer till stor nytta i arbetet då du själv driver på och tar eget ansvar för att självständigt kunna slutföra dina uppdrag. Du bör gilla att arbeta med stora flöden av kortare ärenden. Det är viktigt att din inställning och ditt beteende följer våra kärnvärden; expertis, agilitet, integritet, värde och samarbete.

Kompetens kring finansbolagsprodukterna (avbetalning, leasing och rörelsekrediter) och den juridik samt kreditbeviljning de är förknippad med, är meriterande för denna tjänst. Kunskap i engelska, i såväl tal som skrift, samt Officepaketet (Excel, Word mm.) är en förutsättning för att kunna utföra uppdraget och du är en god kommunikatör.

Vi erbjuder
Som utmanare på den svenska bankmarknaden genomsyras Danske Bank av en entreprenörskultur. Vi söker efter medarbetare med drivet att utveckla sig själva och våra affärer. För dig som vill växa både personligt och professionellt ges du möjlighet till stort eget ansvar, samtidigt som du har ett engagerat team och inspirerande ledare omkring dig. Vi ger dig möjlighet att bygga din karriär i banken, och erbjuder dig en inkluderande arbetsmiljö där du är med och bidrar till vår framtida utveckling.

Är du intresserad?
Tveka inte att höra av dig till Maria Svensk, chef Danske Finans Customer Support & Outbound, på +46 (0)767-20 06 41 om du har frågor om tjänsten.

Vi ser fram emot din ansökan!
Skicka ansökan och CV senast 2019-01-29.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Som en av Nordens största banker letar Danske Bank efter rätt personer som vill vara med på vår resa mot att bli den mest tillförlitliga finansiella partnern. Vår ambition är att skapa värde för våra kunder, såväl privatkunder som företag och institutioner.

Danske Bank växer snabbt i Sverige, där vi är en utmanare på bankmarknaden, och vi vill därför anställa de mest ambitiösa personerna som vill vara med och bidra till vår drivna och inkluderande kultur. Vårt huvudkontor ligger i Köpenhamn och vi har 19 500 anställda i 16 länder, varav 1 500 i Sverige.
+ Läs mer om företaget