Danske Bank · Publicerad 14 feb 2020

Vill du arbeta i en miljö där kunden står i centrum, där ständig förbättring är vår ledstjärna och där du uppmuntras att ifrågasätta befintliga rutiner och arbetssätt? Då kanske du är vår nya kollega i Daily Bankning Services SE! Detta är en visstidsanställning med start omgående och fram till den 31/12, möjlighet till förlängning finns.

Daily Banking Service ingår i Banking Nordic och har som uppdrag att tillhandahålla de vanligaste produkterna mot kund. Vi är idag 16 personer och söker nya kollegor där du erbjuds en spännande arbetsmiljö och samtidigt omges av ambitiösa, prestigelösa och trevliga kollegor där samarbete och ansvarstagande präglar vardagen.

I rollen som Junior Operations Officer kommer du huvudsakligen att arbeta med onboardingen av nya kunder. Du kommer även att hantera kundavtal för både privat- och företagskunder samt hanterar avslutsreturer från andra banker och kunder som byter bank. Det innebär bland annat att du manuellt lägger upp nya kunder och genomför kundflyttar, kundnummerbyten samt ansvaret över omyndigprocessen. Vi ser ständigt över våra processer för att skapa effektivare och smartare lösningar vilket gör att vi uppskattar medarbetare som vågar utmana.

Vi arbetar i globala processer vilket gör att vi har mycket kontakt med kollegor utanför Sverige och använder engelska i det dagliga arbetet.

Vem är du?
För att trivas i den här rollen ser vi att du har en hög drivkraft, tycker om att ta egna initiativ och har en hög social förmåga. Du är en god kommunikatör och du uttrycker dig väl i både i tal och i skrift, på såväl svenska som engelska. Utöver detta är du resultatorienterad och tycker om att arbeta tillsammans med teamet mot uppsatta mål. Fokus på kundkvalitet, affärsmannaskap och god service är utmärkande för dig och det är meriterande om du erfarenhet från arbete med privatkunder och eller produkter till privatkunder.

Vi erbjuder
Som utmanare på den svenska bankmarknaden genomsyras Danske Bank av en entreprenörskultur. Vi söker efter medarbetare med drivet att utveckla sig själva och våra affärer. För dig som vill växa både personligt och professionellt ges du möjlighet till stort eget ansvar, samtidigt som du har ett engagerat team och inspirerande ledare omkring dig. Vi ger dig möjlighet att bygga din karriär i banken, och erbjuder dig en inkluderande arbetsmiljö där du är med och bidrar till vår framtida utveckling.

Intresserad?
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Sebastian Karsk, Team Leader Daily Banking Services
SE, på +46 (0)70 548 16 34.

Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag så tveka inte att ansöka, vi ser fram emot den!
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Som en av Nordens största banker letar Danske Bank efter rätt personer som vill vara med och skapa värde för våra kunder genom att möta och överträffa deras förväntningar.

Du blir en del av en utmanarbank på den svenska marknaden, med ett starkt fokus på att växa. Vi är en organisation med 1 500 medarbetare som tillsammans strävar efter att bygga en än mer innovativ, agil och inkluderande kultur - en kultur där förändring ses som en möjlighet att utvecklas, och där nyfikenhet och engagemang uppmuntras. Vi arbetar tillsammans för att nå våra gemensamma mål, och utgångspunkten är att vi behandlar varandra med vänlighet och omtanke.

Vårt huvudkontor ligger i Köpenhamn och vi har cirka 22 000 anställda i 13 länder.
+ Läs mer om företaget

Inga fler liknande jobb tillgängliga