Danske Bank · Publicerad Idag 00:00

Har du ett stort kundfokus, är målinriktad och vill vara med och ta Årets Bank 2015 till nästa nivå? Då kanske du är vår nästa Kundrådgivare!

Danske Bank växer i Sverige och vi söker därför ett antal Kundrådgivare till Kundservice Privat i Linköping. Vi riktar oss mot privatkunder och arbetar med såväl nya som befintliga kunder med stora krav på sin bank i form av hög kompetens, snabba besked och ett personligt engagemang utöver det vanliga. Vår kundservice bygger på ett personligt och professionellt engagemang i varje enskild kund, och en helhetssyn på kundens affärer. Enheten präglas av en snabb förändringstakt och utmanar traditionella arbets- och förhållningssätt. Som Kundrådgivare blir du en del av ett ambitiöst och kompetent team med ett gemensamt mål, att skapa värde för kunden.

Vi är specialister på att skapa goda kundrelationer och att utveckla affärer med både nya och befintliga kunder via distanskanaler så som telefon och mail, men vi arbetar även med att utveckla vår kommunikation med kunderna i andra kanaler som sociala medier, hemsidor och chatt. I rollen som Kundrådgivare kommer du att ha kontakt med kunder som vill få svar på frågor, beställa tjänster och få råd inför en eventuell bankaffär. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att, via telefon, arbeta med rådgivning och försäljning till befintliga och blivande kunder. Du bidrar på detta sätt aktivt till att utveckla våra kunders privatekonomi. Vi erbjuder våra kunder tillgänglighet till banken genom generösa öppettider i kombination med lättillgängliga kanaler.

Som utmanare på den svenska bankmarknaden genomsyras Danske Bank av en entreprenörskultur. Vi söker efter medarbetare som brinner för utveckling, både av sig själva och av våra affärer. För dig som tycker om utmaningar och strävar efter att växa inom ditt arbete ges du möjlighet att med ett slagkraftigt erbjudande möta både nya och befintliga kunder inom banken. Våra inspirerande ledare ger dig möjlighet att bygga din karriär i banken, och vi erbjuder dig en inkluderande arbetsmiljö där du är med och bidrar till vår framtida utveckling.

Vem är du?
För att trivas i den här rollen tror vi att du brinner för att arbeta med service och försäljning via telefon. Du är bra på att lyssna och förstå vad kunden behöver samtidigt som du kan styra ett samtal och vara affärsmässig. Du är ansvarsfull och gillar att arbeta i ett högt tempo. Tidigare erfarenhet av rådgivning inom bank eller försäkring är en fördel men inget krav. Ekonomiexamen från högskola eller universitet är en stark merit.

Är du intresserad?
Tveka inte att kontakta Maria Öjert, gruppchef Kundservice Privat, på 0767-242 004 eller Helena Johansson gruppchef Kundservice Privat, på 0767-242 178 om du har några frågor.

Vi ser fram emot din ansökan!

Skicka ansökan och CV senast 2016-10-31.

Danske Bank är en stark nordisk fullservicebank med ett internationellt nätverk. Vår vision är att bli erkänd som den mest pålitliga finansiella partnern. Danske Bank har sitt huvudkontor i Köpenhamn och har 18 000 anställda i 16 länder.
+ Läs mer om jobbet

Inga fler liknande jobb tillgängliga