Danske Bank · Publicerad 1 nov 2019

Har du ett intresse för bank, placeringar och bolån? Vill du vara med på en spännande förändringsresa där du tillsammans med dina kollegor arbetar för att ge den bästa kundupplevelsen?

Vi behöver nu fler Kundrådgivare till vår verksamhet Kundservice Privat, som är en del av Customer Relations i Linköping. Vi har ett tydligt uppdrag, att genom tillgänglighet, proaktivitet och kompetens, utveckla kundrelationen, öka kundernas engagemang i Danske Bank och förstärka den positiva upplevelsen av banken.

Som Kundrådgivare på Kundservice Privat blir du en del av ett positivt, engagerat och kompetent team med ett övergripande gemensamt mål – att skapa värde för kunden.

Vi vill, vi kan och vi gör lite mer.

Engagemang och kundfokus
I rollen möter du såväl nya som befintliga kunder via kanalerna telefon, chatt, mail och social media. Du spelar en viktig roll i att skapa en positiv kundupplevelse eftersom du är ofta kundens första kontakt med banken. Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att skapa hög tillgänglighet, utveckla våra kunders privatekonomi samt erbjuda relevanta och värdeskapande lösningar i första kontakten med våra kunder.

Våra kunder förväntar sig högre tillgänglighet, mer proaktivitet och djupare kompetens. Frågorna blir mer komplexa och kraven på regelefterlevnad från myndigheter ökar. Det betyder att du som medarbetare ständigt behöver utvecklas genom att ta till dig nya arbetssätt, uppdatera dina kunskaper, jobba lösningsorienterat och kundfokuserat.

Du kommer erhålla relevanta utbildningar som Swedsec Bolånelicens och certifiering i informations givning för finansiella instrument.

Vem är du?
För att trivas och prestera i den här rollen tror vi att du har ett stort engagemang för människor och vill ständigt överträffa kundens förväntningar. Du tycker om att skapa värde och tycker det är stimulerande att jobba i en verksamhet med högt förändringstempo.
Du är nyfiken, lyhörd och kan sätta dig in i kunden situation samtidigt som du har förmågan att styra dialogen med en hög nivå av integritet och affärsmässighet. Du stimuleras av att arbeta resultatinriktad där du på ett skickligt sätt kopplar samman kundens behov med bankens produkter och tjänster.

För att lyckas i rollen tror vi att du är en person som aktivt arbetar med att utveckla dina egna kompetenser och dela kunskap med dina kollegor samt bidra till ett öppet och positivt klimat. Vi ser gärna att du har en högskoleexamen eller motsvarande och har goda kunskaper i såväl engelska som svenska - både i tal och i skrift.

Är du intresserad?
Tveka inte att kontakta Åsa Peterson, Chef Kundservice på 0767-21 81 58 eller Elias Ghamari, Teamleader Kundservice Privat på 076-721 64 13.

Intervjuer och urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Vi ser fram emot din ansökan!
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Som en av Nordens största banker letar Danske Bank efter rätt personer som vill vara med på vår resa mot att bli den mest tillförlitliga finansiella partnern. Vår ambition är att skapa värde för våra kunder, såväl privatkunder som företag och institutioner. Danske Bank växer snabbt i Sverige, där vi är en utmanare på bankmarknaden, och vi vill därför anställa de mest ambitiösa personerna som vill vara med och bidra till vår drivna och inkluderande kultur. Vårt huvudkontor ligger i Köpenhamn och vi har 19 500 anställda i 16 länder, varav 1 500 i Sverige.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
15 nov 2019
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Underkategori
Bank & Finans

Inga fler liknande jobb tillgängliga