Danske Bank · Publicerad 26 mars 2020

Har du ett intresse för bank, placeringar och bolån? Vill du vara med på en spännande förändringsresa där du tillsammans med dina kollegor arbetar för att ge den bästa kundupplevelsen?

Vi behöver nu flera Kundrådgivare till vår verksamhet Kundservice Privat, som är en del av Customer Relations i Linköping. Vi har ett tydligt uppdrag, att genom tillgänglighet, proaktivitet och kompetens, utveckla kundrelationen, öka kundernas engagemang i Danske Bank och förstärka den positiva upplevelsen av banken.

Som Kundrådgivare på Kundservice Privat blir du en del av ett positivt, engagerat och kompetent team med ett övergripande gemensamt mål – att skapa värde för kunden.

Vi vill, vi kan och vi gör lite mer.

Engagemang och kundfokus
I rollen möter du såväl nya som befintliga kunder via kanalerna telefon, chatt, mail och social media. Du spelar en viktig roll i att skapa en positiv kundupplevelse eftersom du är ofta kundens första kontakt med banken. Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att skapa hög tillgänglighet, utveckla våra kunders privatekonomi samt erbjuda relevanta och värdeskapande lösningar i första kontakten med våra kunder.

Våra kunder förväntar sig högre tillgänglighet, mer proaktivitet och djupare kompetens. Frågorna blir mer komplexa och kraven på regelefterlevnad från myndigheter ökar.
Det betyder att du som medarbetare ständigt behöver utvecklas genom att ta till dig nya arbetssätt, uppdatera dina kunskaper, jobba lösningsorienterat och kundfokuserat.

Du kommer erhålla relevanta utbildningar som Swedsec Bolånelicens och certifiering i informations givning för finansiella instrument.

Vad erbjuder vi?
Som utmanare på den svenska bankmarknaden genomsyras Danske Bank av en entreprenörskultur. Vi söker efter en medarbetare som brinner för utveckling, både av sig själva och av våra affärer. För dig som tycker om utmaningar och strävar efter att växa inom ditt arbete ges du möjlighet att med ett slagkraftigt erbjudande möta både nya och befintliga kunder inom banken. Våra inspirerande ledare ger dig möjlighet att bygga din karriär i banken, och vi erbjuder dig en inkluderande arbetsmiljö där du är med och bidrar till vår framtida utveckling.

Vad behövs för att du ska nå framgång i rollen?
För att bli framgångsrik i rollen tror vi att du har ett stort engagemang för människor och vill ständigt överträffa kundens förväntningar. Du tycker om att skapa värde och tycker det är stimulerande att jobba i en verksamhet med högt förändringstempo. Du är nyfiken, lyhörd och kan sätta dig in i kunden situation samtidigt som du har förmågan att styra dialogen med en hög nivå av integritet och affärsmässighet. Du stimuleras av att arbeta resultatinriktad där du på ett skickligt sätt kopplar samman kundens behov med bankens produkter och tjänster.

För att lyckas i rollen tror vi att du är en person som aktivt arbetar med att utveckla dina egna kompetenser och dela kunskap med dina kollegor samt bidra till ett öppet och positivt klimat. Vi ser gärna att du har en högskoleexamen eller motsvarande och har goda kunskaper i såväl engelska som svenska - både i tal och i skrift.

Är du intresserad?
Tveka inte att kontakta Åsa Peterson, Chef Kundservice på 0767-21 81 58 eller Sara Jama, Talent Acquisition Specialist på 0767- 21 65 24.

Intervjuer och urval sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Vi ser fram emot din ansökan!
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Som en av Nordens största banker letar Danske Bank efter rätt personer som vill vara med och skapa värde för våra kunder genom att möta och överträffa deras förväntningar.

Du blir en del av en utmanarbank på den svenska marknaden, med ett starkt fokus på att växa. Vi är en organisation med 1 500 medarbetare som tillsammans strävar efter att bygga en än mer innovativ, agil och inkluderande kultur - en kultur där förändring ses som en möjlighet att utvecklas, och där nyfikenhet och engagemang uppmuntras. Vi arbetar tillsammans för att nå våra gemensamma mål, och utgångspunkten är att vi behandlar varandra med vänlighet och omtanke.

Vårt huvudkontor ligger i Köpenhamn och vi har cirka 22 000 anställda i 13 länder.
+ Läs mer om företaget

Inga fler liknande jobb tillgängliga