Danske Bank · Publicerad 7 feb

Vill du vara del av ett nytt team där vi utmanar tidigare arbetssätt för att ge mer värde åt kunden? Är du kommunikativ och duktig på att proaktivt förstå kundens behov? Läs då vidare!

Vi söker nu en privatrådgivare till ett nystartat team som går under namnet Welcome Team. Syftet med detta team är att säkerställa en god kundupplevelse, för en ny kund, i bankbytesprocessen.

Welcome Team är en nystartad enhet som är en del av
Rådgivningscenter Direkt 1. Här har du möjligheten att tillsammans med dina kollegor bestämma processer och rutiner från start. Vi kommer att arbeta tillsammans med kollegor inom Banking Sweden och övriga kollegor inom andra enheter i koncernen för att säkerställa bankbytesprocessen blir så bra som möjligt för alla nya privata kunder i Danske Bank.

Kundorienterad och affärsdriven
I rollen som privatrådgivare kommer du tillsammans med dina kollegor ansvara för kundens byte av bank till Danske Bank. I det ingår att diskutera bytet med kund och informera och säkerställa att rätt information insamlas så att bankbytet går problemfritt. Vi ser att det här skapar bättre förutsättningar att få in hela kundens affär i samband med bytet. Du gör detta genom att använda din affärskompetens och din förmåga att tillmötesgå kundens behov, besvara frågor och ansvara för bytet.

Genom att samarbeta så väl med dina närmaste kollegor som andra enheter i banken, arbetar du för att säkerställa effektiva processer och utveckla arbetssättet vid behov för att garantera bästa kundupplevelsen.

Som utmanare på den svenska bankmarknaden genomsyras Danske Bank av en entreprenörskultur. Vi söker efter medarbetare med drivet att utveckla sig själva och våra affärer. För dig som vill växa både personligt och professionellt ges du möjlighet till stort eget ansvar, samtidigt som du har ett engagerat team och inspirerande ledare omkring dig. Vi ger dig möjlighet att bygga din karriär i banken, och erbjuder dig en inkluderande arbetsmiljö där du är med och bidrar till vår framtida utveckling.

Vem är du?
En av den absolut viktigaste egenskaperna vi söker är att du är en teamspelare som tycker det är roligt att kommunicera och som är drivande i kontakt med kund där du arbetar proaktivt.

Vi söker dig som kan på ett affärsmässigt sätt förstå och möta kundens behov samt vad som skapar värde för kunden. Genom att pröva nya arbetssätt och hitta smidiga vägar utvecklar du våra processer tillsammans med dina kollegor. Du har förmågan att arbeta självständigt och utmana samtidigt som du är prestigelös och alltid sätter kunden i första rum.

Det är meriterande om du har Swedseclicens och Bolånelicensen då det kommer förekomma många dialoger kring investeringar och sparande. Vi ser även att du har erfarenhet utav bank-/produktkunskap.

Intresserad?
Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta Kristina Ahlstrand, Ställföreträdande kontorschef för Rådgivningscenter Direkt 1 tillika direkt ansvarig för teamet Welcome Team 0767-218557.

Vi gör urval och intervjuer löpande, tjänsten kan komma att tillsättas inom sista ansökningsdatum.

Skicka ansökan och CV senast 2019-02-28.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Som en av Nordens största banker letar Danske Bank efter rätt personer som vill vara med på vår resa mot att bli den mest tillförlitliga finansiella partnern. Vår ambition är att skapa värde för våra kunder, såväl privatkunder som företag och institutioner. Danske Bank växer snabbt i Sverige, där vi är en utmanare på bankmarknaden, och vi vill därför anställa de mest ambitiösa personerna som vill vara med och bidra till vår drivna och inkluderande kultur. Vårt huvudkontor ligger i Köpenhamn och vi har 19 500 anställda i 16 länder, varav 1 500 i Sverige.
+ Läs mer om företaget