Aixam · Publicerad 8 okt 2021

Detta är en spännande position i ett företag på en snabbt växande marknad. Du kommer att arbeta i ett litet företag som ingår i en större koncern med ungefär 40 års erfarenhet av bilindustrin. En av dina viktigaste uppgifter är att samordna after sales och hantera vårt nätverk med en konstruktiv och samarbetsorienterad inställning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
  • Tekniskt stöd till återförsäljare (ÅF) i Sverige
  • Fungera som länk mellan reservdelsfabriken i Frankrike och ÅF i Sverige
  • Försäljning av reservdelar
  • Kundsupport/Utbildning av ÅF (i kundportalen)
  • Ansvara för att bevaka lagerstatus i Navision
  • Kontroll av levererade bilar / Inspektioner före leverans till ÅF
  • Ombesörja leverans av bilar till ÅF
  • Kundsupport till ÅF beträffande orderstatus (i Navision)
  • Strukturera upp reservdelslagret
  • Garantihantering (skapa garantiärende i portalen och hålla kontakt med fabriken i Frankrike)
  • Administration av reservdelar och återkallelser

Tjänsten är på heltid och baserad i Lomma (drygt 10 minuters promenad från tågstationen). Kontoret i Lomma är anpassat för fem anställda. Du och dina kollegor rapporterar till vår Export Director som är baserad på vårt huvudkontor i Frankrike. Vi tillämpar 6 månades provanställning och våra arbetstider är måndag-fredag kl. 08.00-16.30.

Kvalifikationer och personlighet
Du har minst ett par års relevant erfarenhet från B2B i närtid. Tekniskt intresse är ett krav och erfarenhet från ett företag med tekniska produkter är ett måste. Det är meriterande om du har erfarenhet av after sales från agro-, tvåjhjulings-, lastbils- och/eller fordonsindustrin.

Du är serviceinriktad, lojal och är bra på att ta egna initiativ. Du har mycket energi, är en "doer" och har lätt för att kommunicera och bygga varaktiga relationer. Du talar och skriver svenska obehindrat och har minst genomsnittliga/goda kunskaper i engelska (alla kontakter med huvudkontoret sker på engelska). Du hanterar MS Office utan svårighet.

Ansökan
I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Är du intresserad och stämmer in på profilen vill vi gärna att du skickar in ett motivationsbrev och CV på svenska där du tydligt beskriver dina erfarenheter och kompetenser inom ovanstående områden och varför du är intresserad av tjänsten. Vi vill också gärna att du specificerar erfarenhet som kan vara extra relevant för den här tjänsten. Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Fransson +46 70 554 05 04 eller Helena Heijmink +46 70 554 03 42, som hjälper oss i detta uppdrag. Notera att vi arbetar med urvalet löpande. Välkommen med din ansökan redan idag! Du ansöker om tjänsten genom att följa denna länk: https://comcube.varbi.com/what:job/jobID:434445/?lang=se

Vi tar endast emot ansökningar via denna länk!

Sökord: Aixam, Skåne, Malmö, Lomma, Administration, After Sales, Eftermarknad, Koordinator, Support
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Aixam is a European leader on the quadricycle market. Founded over 40 years in the south east part of France. Aixam has gained the number one position by permanent innovation and product best meet to our customers need. Our market has evolved remarkably over the past few years. The emergence of digital tools has lead us to significantly adapt our business; but the local Aixam dealer remains the central element for the end customer thanks to its proximity and its understanding of the local economic context.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
6 dec 2021
Ort
Lomma
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Försäljning
Underkategori
Säljsupport

Inga fler liknande jobb tillgängliga