AAK Sweden AB · Publicerad 12 feb

Vi söker nu en Sales Manager till Alba Handels i Dalby

För att bibehålla vår ledande position inom vegetabiliska oljor är vi ständigt på jakt efter välutbildade, innovativa, kompetenta, engagerade och omsorgsfulla medarbetare. Vi erbjuder stimulerande internationella karriärmöjligheter på alla nivåer inom produktion, försäljning, kundinnovation och stödfunktioner i fler än 25 länder.

AAK:s arbete är uppbyggt kring våra kunders verksamheter och vi tror starkt på långsiktiga och starka relationer. Genom vårt unika utvecklingsarbete arbetar vi i nära samarbete med våra kunder för att utveckla lösningar som uppfyller kundspecifika behov.

Alba Handels är ett affärsområde inom AAK Dalby AB, som i sin tur ingår i den globala, börsnoterade koncernen AAK. För att uppnå våra mål har vi ett nära samarbete med våra systerbolag. Det dagliga arbetet utförs tillsammans med andra inom AAK och inte minst med våra kunder och deras partners.

Alba Handels koncept är att, med egen distribution, leverera varor till restaurangbranschen. Varorna består av produkter tillverkade antingen i företagets egen anläggning i Dalby, eller i moderbolagets site i Karlshamn. Produkterna är, i huvudsak, baserade på vegetabiliska oljor och fetter. Alba Handels distribuerar även ett antal handelsvaror som komplement till de egenproducerade produkterna.

Alba Handels samarbetar med kunder i södra Sverige och våra säljare utgår från depåer i Staffanstorp, Kristianstad, Kungsbacka,Jönköping och Stockholm. Teamet består idag av 10 medarbetare.

Om tjänsten
Till Alba Handels söker vi nu en Sales Manager med huvudansvar för att aktivt och självständigt bygga upp och bevara långsiktiga kundrelationer inom affärsområdet. Rollen innebär daglig kundkontakt och du får en viktig roll i att upprätthålla en god servicenivå till våra kunder genom att planera och besöka potentiella kunder såväl som underhålla de kunder vi har idag i syfte att skapa mervärde.

Då tjänsten är ny inom organisationen, finns goda möjligheter att själv påverka utformningen av arbetet. Alba Handelsär en del i en global organisation, och det finns chans tillbåde personlig utveckling och karriärmöjligheter.

Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
  • Planering, bearbetning och besök hos nya och befintliga kunder, både på egen hand men även tillsammans med befintliga säljare
  • Förhandla med kunder och i förekommande fall upprätta och utveckla avtal
  • Bearbeta nya och befintliga kedjekunder
  • Ta aktiv del av utveckling av sortimentet
  • Vara en aktiv part i bevarandet och utvecklandet av Albas koncept
  • Support till övriga i säljorganisationen
Tjänsten ingår som en del av organisationen på huvudkontoret i Dalby men eftersom arbetsuppgifterna innebär ett geografiskt arbetsfält bestående av hela södra Sverige, är det möjligt att utgå från annan ort. Arbetet kommer att innebära en hel del resor och övernattningar.

Du kommer att rapportera till Alba Handels försäljningschef, Ulf Persson. Tjänsten är en tillsvidareanställning.

Vem är du?

Erfarenhetsbakgrund:
Vi söker dig som har lägstgymnasieutbildning ochgod datorvana. Tidigare erfarenhet av Microsoft Dynamics NAV, som är vårt affärssystem, är meriterande. Du för dig väl i tal och skrift och eftersom vi är en internationell verksamhet är det en förutsättning att du talar och skriver engelska flytande.Har du tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifterser vi det givetvis som positivt.Erfarenhet från restaurangbranschen och ett genuint intresse för mat och matlagning är också till fördel.

Personliga förmågor:
Vi söker dig som är systematisk, noggrann och har lätt för att lära. Du har kundfokus och är bra på att bygga långsiktiga relationer. Vi förväntar oss att du har ett bra driv och att du gärna tar initiativ till att effektivisera och förbättra arbetet inom affärsområdet.En god samarbetsförmåga är ett måste då vi är ett litet team och det är viktigt för oss att kunna stötta varandra vid behov.

Arbetsuppgifternas karaktär innebär vidare att självständighet och ansvarstagande är viktiga egenskaper, såväl som ödmjukhet och ett intresse för människor.

Hos oss står god arbetsmiljö, engagemang och arbetsglädje i fokus.

Kontaktpersoner och ansökan
Vill du veta mer om befattningen är du välkommen att kontakta vår Area Sales Manager,Ulf Persson, på telefon 0705- 145617eller via mail, ulf.persson@aak.com.

Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR Business Partner Marie Sundström, på telefon 0454-828 67 eller via mail, marie.sundstrom@aak.com

Ansök med CV, samt ett personligt brev som förklarar varför du är rätt person för denna tjänstsenast den 24 februari 2019. Notera att ansökningar inte tas emot via e-mail.

Vi har gjort vårt val av kanaler för denna rekrytering och undanber oss vänligen att kontaktas av säljare, rekryteringsbyråer eller bemanningsföretag.

AAK prohibits discrimination on the basis of race, color, sex, sexual orientation, age, national origin, physical or mental disability, religion, veteran status, and any other class of individuals protected from discrimination under state or federal law in any aspect of the access to, admission, or treatment of students in its programs and activities, or in employment and application for employment.
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
24 feb
Ort
Lund
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Försäljning

Inga fler liknande jobb tillgängliga